126

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Koskas nää parittelut jatkuu ja kenen kanssa mun pitäs pelata ?  roll

Marko Timonen

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Nii, mikä keskiviikko ne parit arvotaan?!

Vain voitolla on väliä!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Varisten reikäpelien jatkot olis seuraavat:

Matu vs Valtteri, Tommi Vs Jari, Riku Vs Tuomas, Mikko Vs Marko

Pelaillaan vaikka tuonne 7.8 asti..

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Koskas tuomas haluis alkaa vetämään reikäpetsei? ens maanantaista alkaen tai jottai?

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Siirretään vaikka viikolla kun jotku pherseilytki tossa kohta.

131

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Valtteri oisko tänään pt. 2? Tossa vaiks 19oo?

Heit lujempaa!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Ilmainen vinkki: jos haluaa nähdä hyvää skabailua ja draamaa niin näitä reikäpelejä kehtaa ihan katsellakin...

Mitä nyt muista pareista olen kuullut holaria ja ketjujen kilistelyä... lisäks mun ja markon parissa ratkaisua tuli toisella sudariväylällä ~40m pirkolla big_smile Eikä kierros muutenkaan ollut tylsä missään kohtaa tongue

Friba on parasta paikanpäällä!!!

Vain voitolla on väliä!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

matu voitti tän toisen (kin) 7-4

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

MikeJones wrote:

Ilmainen vinkki: jos haluaa nähdä hyvää skabailua ja draamaa niin näitä reikäpelejä kehtaa ihan katsellakin...

Reikäpelit oli kesän parasta kilpailutoimintaa! Jo alkulohkossa oli erinomaisen jännää ja peli on erilaista kuin heittopeli (lyöntipeli). Erityisesti jäi mieleen Markon kanssa pelattu peli, johdin 5-2 ennen neljää viimeistä väylää. Niin vaan äijä repi itsensä tasoihin loistopelillä.

Tommin kanssa oli jäätävää peliä. Olin tappiolla ekassa pelissä jo 6-2, mutta tein Markot ja nousin 6-6:een. Uusittiin Areenan ysillä kahdella kiekolla ja pelattiin tasan. Uusittiin toisen kerran samalla väylällä ja kiekkomäärällä ja Tommi nakkas holarin! Eikä Jari pystynyt laittamaan sisään kuin toisen birdien joten turpaan tuli.

Toisessa pelissä Tommi taittoi mun niskat jäätävällä puttaamisella. Olin johdossa 3-1 ja olin tehnyt pelkkää birdietä (vähän liioittelua). Tommi pisti kaikki putit sisään (lue: ihan kaikki). Oltiin aika monta kertaa lähes samassa paikassa avauksella, mutta Tommilla oli lähes joka kerta vakaampi käsi. Paras esimerkki oli porkan ysi. Oltiin molemmat kahdella heitolla noin 20m korista. Puttipaikka oli sellainen, että piti heittää matalaa lujaa. Tommi lupas korin kaljaa, jos pistän sisään. Korinosan ihan yläreunaan laitoin ja jano jäi. Tommin vuorolla sanoin miehelle, että sulle en uskalla luvata edes pientä kahvia. Sairaan tyylikäs putti keskelle (niin pysty kuin vaakasuunnassa) koria. Siinä vaiheessa mies meni johtoon 4-3, mutta peli oli jo ohitse sad

Ensi kesänä uusiksi, mutta suunitelmallisemalla aloituksella. Lohkopeleissä on hyvin harvoin tarpeen arpoa mitään, oikealla "asettelulla" kaikki on selvää alusta alkaen.

Onnea ja menestystä jatkossaolijoille.

- Kärpät -

135

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Hyvää läppää.Ja tämä tarina on totta,paitsi että väylä oli P10 missä lupasin kaljabägin.Minulla sattui olemaan hyväpäivä.
Mutta kyllä Jari oli myös kova vastapeluri.(pelien jälkeen tarvitsin viikon loman henkiseen ja fyysiseen palautukseen). wink

136

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Mikä tilanne on muiden parien osalta? Tommi voitti Jarin, mä voitin Valtterin. Mikon ja Markon ainakin yks ottelu ratkes 40m birdie-putilla (kumpi voitti? big_smile) ja entä Riku ja Tuomas. Väliaikatiedot ois kivoja... vaikka sellanen NHL-playoff kaavio missä näkyy otteluparit ja tulokset, vasemmalla western ja oikealla eastern ja keskellä joku iso pokaalin kuva!

Heit lujempaa!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

https://spreadsheets.google.com/ccc?key … o6UL#gid=3

Tuolta näkee tuloksia tjsp

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Matu wrote:

Mikä tilanne on muiden parien osalta?

Eikös ne ole tuolla Rikun alaraudassa?

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Yhdyn Jariin (verbaalisesti). Todella jänniä matseja ja täytyy sanoa että tämä on todellista kilpaurheilua. Raakatuloskierrokset eivät tarjoa lähelläkään samaa jännitystä, henkistä helvettiä ja ilopissoja. Reikäpelissä pitää olla koko ajan hereillä ettei toinen saa henkistä momentumia.

Riku johtaa 1-0 tällä hetkellä. Ensimmäinen kierros (vaikka sen hävisinkin) oli ehkä hienoimpia kisoja pitkään aikaan. Monsterputteja vuoron perään sisään, 3 metrin mokelluksia, pientä piikittelyä, eli kaikkea sitä mistä kilpailuviettinen Mynämäen heinäpeltojen kasvatti nauttii. Toinen erä pelataan ensi viikolla. En tule antamaan tuumaakaan periksi.

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Mun ja Markon ensimmäinen kierros päättyi a9:n jälkeen 5-5 tilanteeseen ja jo aiemmin kierroksella oltiin sovittu, että tasatilanteessa lähdemme pelaamaan sudden deathiä a1:ltä alkaen. Sudarissa ensimmäisen väylän avauksien jälkeen etu oli Markolla, kun oma avaukseni oli tarpeeksi pitkä, mutta hieman blindspotissa, josta ei väylää pitkin päässyt lähestymään. Markon avaus oli sweetspotilla 110m kohdalla, mutta myös kauempana korista. Markon lähestyminen osui oikeaan ränniin, mutta flippasi liikaa ja päätyi keskelle mäntymetsikköä. Oma lähestyminen (pommihysse yli mäntyjen) jäi myös hieman vajaaksi, mutta pääsin kuitenkin noin 6m lähemmäs koria kuin Marko, jonka puttipaikka oli todella heikko. Sieltä Marko sijoitti korin alle, kun itse pääsin polvelta yrittämään about 17m puttia. Ei kuitenkaan mennyt ja molemmat nasautti neloset korttiin.

A2:lla vaihdoimme (kuten sovimme ennen sudarin alkua) aloitusvuoroa ja oli Markon vuoro aloittaa. Taas kerran Markon heitto oli hieman liikaa oikealla ja tiiltä näytti, että peliä jatketaan keskeltä mäntyjä. Itse lähdin pistämään ns luuta kurkkuun rohkealla heittolinjalla. Putteri päätyi kuitenkin tiin edessä olevan vasemman puoleisen puun runkoon ja etenemistä tapahtui ehkä 15m. Heittovuoro jäi minulle... Toisella putterilla annukka mukin viereen, noin neljään metriin ja varma kolmonen tiedossa. Marko siirtyi omalle heittopaikalleen ja kiekko löytyikin reunimmaisen männyn rungon vierestä. Venytys jalalla lielle ja midrange -kiekko käteen. Tikkusuora heitto nosti sydämmen kurkkuun sivulta katsottuna: "Tuohan menee pirulainen sisään!!!" Ja niinhän se meni. 40m laser suoraan ketjuihin ja kierroksen ratkaissut birdie oli valmis. Upea suoritus!!!

Jos varsinaisesta kierroksta käydään läpi, niin molemmat taidettiin jokusen heiton alle parin, eli peli kulki kohtalaisesti molemmilla. Muutamilla väylillä annettiin ns. lahjoja toisille, mutta sitähän tapahtuu aina. Aloitettiin pari väylää tasatilanteessa, mutta a3-4 meni allekirjoittaneen tiliin birdieillä. P1:llä vielä kelvollinen paikka putata 7m pirkko sisään, mutta ketjut oli toista mieltä. P2:n parien jälkeen seuraavaksi tapahtui p3:lla jossa Marko pisti avauksen metriin. Tilanne 2-1. Seuraavat kaksi väylää parkkeerasimme molemmat ja otettiin birdiet. Vuorossa P6, jossa Markon avausvuoro. About täydellinen heitto feidasi kummun etuosaan, hieman korin oikealle puolelle ja skippasi villin oloisesti kummun taakse näkymättömiin, muttei kuitenkaan silmämääräisesti ob:lle. Itse lähdin pelaamaan vastaavaa heittoa, jotta saadaan puttipaine Markolle. Avaus oli tosin hieman löysä ja myös hieman liian korkea. Nuke feidasi bunkkerin päällä ja putosi nurmikolle, mutta vain kierähtääkseen kivireunukselta bunkkeriin. Oli tiedossa heti, jos en pistä siitä puttia sisään, Marko voi seiftata parilla reikävoiton itselleen. Ja kuten arvata saattaa näin kävikin. Tilanne 2-2.

P7:lla kohtalaisten avausten jälkeen Markon lähestyminen jäi vajaaksi, josta veteraani puttasi vielä bogeyn arvoisesti ohi: nosto-parilla piste mulle. P8:n oma avaus meni ns. jokerireittiä, jota jälkikäteenkin ihmeteltiin, mutta putosi 7metriin. Birdieputti myös sisään. Markon onnistuneempi avaus rollerilla kiersi hieman pidemmälle ja jätti noin. 14metrin putin missattavaksi. Tilanne tässä kohtaa 4-2 allekirjoittaneelle.

P9:llä molemmille par ja p10:llä molemmille bogey. P11 oma avaukseni osui tunneliin kivasti, mutta jätti feidaamisen seuraavalle päivälle. OB! Marko pisti omansa noin 20m päähän korista, joten ob:n rajalta olisi pitänyt pistää 30m putti sisään tasurimahdollisuuteen... Väylä Markolle 4-3. P12 avattiin seiftillä molemmat, mutta oma omenani flippasi liikaa ja päädyin pahaan pussiin koivun taa, josta ainoa mahdollisuus tarpeeksi lähelle koria oli pommiFOREhysse. Juu, kuten jokainen lukija jo tietääkin, niin meni melkosen reisille ja keskeltä kokkelia voi sukeltaa c-line PD2:n big_smile. Lopputulemana Markon varmistellessa par-tulostaan, päästiin 4-4 tasatilanteeseen, kun oli 5 väylää jäljellä.

A5:n avaukset ei ollut herkkua kummallakaan, mutta päästiin kuitenkin noin 30m päähän korista. Minä hieman ylärinteessä pihlajien takana ja Marko alempana, koivuilla. Ehkä 3cm olisi voinut olla annukkalähestymiseni enemmän oikealla, jotta se olisi JÄÄNYT sisälle! Ketjuista alaraudan päälle josta niukasti ja laiskasti jaksoi hypätä ulos. Birdie olisi ratkaissut 99% varmuudella tuon väylän minulle, kun Markon lie oli hieman vaikeammassa paikassa. A6:lla Marko leiskautti avauksensa 20m vajaaksi korista, keskelle väylää. Oma hysseavaukseni oli hyvä yritys, mutta hieman liikaa vasemmalla ja putosi turhan aikaisin maahan oksien avustamana. 50m lähestyminen meinasi karata korkeana pitkälle, mutta 10m päässä puun oksat pudotti putterin puttipaikalle. Markon jälleen seiftatessa, oma puttini karkasi ohi korista ja Marko siirtyi 5-4 johtoon.

A7:lla puukko oli nostettu Järvisen kaulalle. Tiedossa oli seuraavien väylien (a8&a9) helppous, joten piti suorittaa! Markon avasi varsin heikosti ja päätyi tiiltä 20metrin päähän. Sitten oma tiipparini liiteli oivaa linjaa koria kohden, mutta muutama oksa matkalla hidasti vauhtia jääden 14m pirkkoputille. Markon lähestyminen oli hitusen liian lyhyt ja feidasi myös ikävästi männyn taakse. Kuitenkin koin tarpeelliseksi käydä tarkistamassa paikan, jotta tiedän onko seiftaamisessa järkeä vai ei, koska väylä oli voitettava. Kävely Markon kiekolle paljasti, ettei helposta putista ollut kyse, mutta yrittämän siitä pääsi kohtalaisesti. Oma pelivalinta tuli siltä pohjalta, eli putti pitää pistää sisään. Valitettavasti putti hyssesi liikaa eikä ketjut kilissyt. Paine siirtyi Markolle. Jännittyneenä odottelin puiden takana kiekon ilmestymistä näköpiiriin. Sieltä kiekko myös tupsahti näköpiiriin ja sivusuunnasta näytti täydelliseltä. Valitettavasti ketjut oli eri mieltä ja vaivalloisesti sylkäisi kiekon vielä ulos korista. Meikäläinen pelasti epäonnistuneen putin jälkeen väylävoiton ja tilanne oli taas tasan!

A8:lla Markon avaus oli luokaton ja omani 8m putilla. Pirkko ei kuitenkaan kelvannut kun kolauttelin korin ylämetallia. Par molemmille ja suunnaksi a9! Hetken tiillä mietin avausvaihtoehtoja, mutta pommihyssen (joka on toiminut äärimmäisen hyvin) sijaan turvauduin putteriin. Lentorata oli täydellinen ja kiekko laskeutui korin kohdalla alas. Jännitettäväksi jäi vain etäisyys korista. Markolle annettiin avausvuoro varmasti paineen alla. Kiekko flippasi (taas) hieman liikaa ja kiekko sujahti oikean reunan koivujen oksien läpi aidan suuntaan. Kiekoille päästyämme saimme todeta tilanteen: Mikon putteri metrissä ja Marko puttipaikalla aidan vieressä, noin 10m päässä korista. Jotta kierroksella saatiin tarpeeksi draamaa, päätti joku paikallinen superhessu tulla kesken Markon keskittymisen korin taakse pyörän ja pullokassin kanssa heilumaan jotain omaansa. Sivusta ei voinut kuin seurata ja mielessään todeta että tilanne on melko klassinen friba-hetki. Marko keräsi keskittymisensä veteraanin lailla ja iski takuuvarman putin keskelle ketjuja! BIRDIE! Matka sudareisiin alkoi!

Tämähän oli siis vasta ensimmäinen kierros... May the battle continue!

Vain voitolla on väliä!

141

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Jussi A wrote:
Matu wrote:

Mikä tilanne on muiden parien osalta?

Eikös ne ole tuolla Rikun alaraudassa?

No näköjäns olikin ja hyvin päivittyneetkin, tattista.

Heit lujempaa!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Hienoa kisaraporttia pukkaa! Näitä on varsin mukava lueskella, etenkin kun matseista ei draamaa ja jännitystä puutu smile

Last edited by Markus (06.08.2011 18:05:15)

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

On kyllä mukava lukea. Harmi vaan, että tilanteet itse kisassa ja radalla koettuna on entistä jännittävämpiä. Pitää lähteä finaalia seuraamaan ihan paikan päälle (vaikka videokuvauksen kera).

144

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

MikeJones wrote:

... lisäks mun ja markon parissa ratkaisua tuli toisella sudariväylällä ~40m pirkolla

Mikälie puutarhajyrsin ... Ihan epäonnistunut lähestyminen, kun lähti metrin liian korkeaksi. wink

Marko Timonen

145

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Huomenna tiistaina klo 18.00, A1:ltä alkaen on tarjolla kiekkojännitystä. Pelaamme Mikon kanssa toisen välieräpelin.

Liput myynnissä !   wink

Marko Timonen

146

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Pääseekö 25€:lla paanalle?

147

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

voisin tulla melkein kameran kanssa kuvaamaan.. täytyy kahtoo.

Heit lujempaa!

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

Taidankin ottaa osaa galleryyn. cool

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

liverapoa:
marko johtaa mikkoa 3 - 1, P9 juuri tiiattu. Molemmat nätisti väylällä.

Re: Kirjurinluodon reikäpeli mestaruuskisat 2011

p9 tasan. P10 pieni vastatuuli. Markon avaus nätisti väylällä. Mikko vastaa komeasti hallitulla pikku hyssellä noin 20 metriä pidemmälle. Marko kertoo vuoden 89 EM kisoista. Mikolle mahdollisuus pöröön reiluun kymppiin. Markon 3. Lähtee 25 metristä. Ohi. Mikko asettuu ja mukin katolle. Tämäkin tasan. 3-1 jatketaan.