Topic: Ulvilassa metsätalkoot!

Vitosväylän reunalla oleva tiheä lehtimetsä on parin viikon aikana kokenut rajua harvennusta. Jos kyseinen kaistale harvennetaan yhtä tehokkaasti kuin alku näyttää, on väylä 5 nykyisellään tuhoon tuomittu. Metsän läpi heittäminen olisi kohtuuttoman "helppoa", eikä tuo nykyinen 2-vaiheisuus eläisi kovinkaan vireänä. Mitä voidaan asialle tehdä?

Onko tuo metsä kenties kaupungin vai omistaako tontin siinä vieressä olevan talon asukkaat? Lauantaisin tuskin kaupungin kaverit on työn vauhdissa, kuten tänään oli. Jos tuota kaistaletta saamme käyttää, niin helposti 1-2 väylää saadaan rakennettua sinne. Vaan lieneekö Ulvila vastahakoinen?

Tiedän että ajatuksemme on muualla, mutta näihin asioihin kannattanee takertua ennen kuin on liian myöhäistä?

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilassa metsätalkoot!

Mulla on sellainen käsitys, että kyseinen koivikko"vaan"harvennetaan mikä sekin on harmi.Omistuksesta en tiedä,mutta olkoonse kumman tahansa ja työt on käynnissä niin peli on pelattu:( toivotaan parasta.

Pasi A

Re: Ulvilassa metsätalkoot!

Nähdäkseni meidän on aika vaikeata puuttua harvennuksiin enää tässä vaiheessa. Ellei kahlehdita itseämme moottorisahaan!

Mun puolesta voisit Mikko/tai joku muu ottaa yhteyttä Ulvilan kaupunkiin ja esitää seuran puolesta toiveen, ettei pusikkoa harvenneta liikaa ja että radan luonne kärsii siitä. Mulla on alkuviikko niin kiireistä muissa kuvioissa, etten ehdi.

Jos sinne tiukan käännöksen kohdille jäisi joku näre pystyyn, voisimme määrittää sen mandoksi.

Kirjurin rata tulee parempaan kuin tarpeeseen.

Marko Timonen

Re: Ulvilassa metsätalkoot!

Taitaa olla helponta kysäistä siltä harventavalta pariskunnalta, onko omassa vai kunnan metsässä. Olen melkein 100% varma, että omaan metsäänsä he tekevät vaadittavia metsänhoitotöitänsä ja saa samalla lämpöä kämppäänsä ja kroppansa kesäkuntoon smile

Tietämättömät voi yrittää pelata sitä metsän läpi ja vanhat parrat kiertää mandon kautta.

Aika diplomaattiset toimet Mikolta, jos saa sinne jotain lisäväyliä smile

Re: Ulvilassa metsätalkoot!

Pitää ottaa tontin omistajaan yhteyttä, koska yksi herkullinen lisäväylä olisi mahdollinen + äärimmäisen upea variaatio väylälle 5!

Vain voitolla on väliä!