Topic: Ulvilan ratapäivitystä

Soittelin ulvilaan tuosta radan nykytilasta ja kunnosta. Heillä on mielenkiintoa päivittää radan kunto ajanmukaiseksi heittoalustojen, väylien ja jopa väylämäärän osalta. Ratasuunnittelun tarjoaa mustavariksen ratamestarit ja tarvikkeet tullee Innova Europelta.

Täten pyydän teiltä mielipiteitä miten haluaisitte päivittää rataa?

- Mitkä väylät ovat hyviä nykyisellään?
- Mitkä väylät ovat huonoja, mutta paranisivat pienellä muutoksella? Mikä tämä päivitys on?
- Mitkä väylät ovat huonoja ja pitäisi poistaa täysin?
- Minkälaisia väyliä kaipaat radalle lisää? Pitkää, lyhyttä, teknistä, 2-osaisia?
- Onko vesiesteiden käyttäminen mieluisaa vai ennemminkin vastenmielistä?
- Haluaisitko rataa muokattavaksi helpommaksi vai vaikeammaksi/haastavammaksi?
- Onko rata-alueella jokin paikka/alue mihin mielestäsi pitäisi saada väylä ehdottomasti?
- Onko radalla kori/koreja, jotka pitää uusia? (väylän 5 korin vääntyminen on jo tiedossa ja ilmoitettu)

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Kolmosen siirtäisin hieman vasemmalle ja jopa lähemmäksi. Imasee suo liikaa ainakin minun kiekkojani ja haastetta ei ole muutakuin pituus heitossa.
Ja ykkösen korin siirros muutamalla metrillä kauemmaksi veisi varmaan suurimman osan birdieistä jos haastetta haluis lisää.

Ja 7 väylän heittopaikkaa siirtää kauemaksi ja laittaa väylälle pituus tolpat, 12m  luulis saavan ainakin lisää matkaa korille.
Muuta ei tuu mieleen..

Ja millanen se puisto siellä 7. heittopaikan takana on? Jos lisää väyliä haluis niin sinne vois varmaan ainakin 2 saada jos siellä on yhtään heitto väylää edes?

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Kolmosen siirto vasemmalle, siis korin vai tiin? smile

7. takana olevassa maastossa oli aiemmin leikkipuisto liukumäkineen jne, mutta nyt se on ns vapaata maastoa. Tämä on otettu jo alustavissa suunnitelmissa huomioon. Moni muistanee vielä tuolla alueella olleista muutamasta kansallisen kisan väylästä, että kyllä sinne mahtuu ja nyt kun tilaa on enemmän, niin vielä paremmin wink

Lisää ajatuksia rohkeasti vain! Kaikki ehdotukset otetaan vastaan mielellään.

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Mites tuo 1 ja 2 väylien vieressä oleva metsikkö, olisiko sinne mahdollista rakentaa minkään näköistä väylää?

Re: Ulvilan ratapäivitystä

jonttu wrote:

Mites tuo 1 ja 2 väylien vieressä oleva metsikkö, olisiko sinne mahdollista rakentaa minkään näköistä väylää?

Tuo metsikkö on jo alustavassa suunnitelmassa ja sinne on meinattukin pistää kansalliseen kisaan väyliä, mutta ylimääräisen raivaustyön johdosta näin ei kuitenkaan tapahtunut.

LISÄÄ!!!

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan ratapäivitystä

MikeJones wrote:

Kolmosen siirto vasemmalle, siis korin vai tiin? smile

7. takana olevassa maastossa oli aiemmin leikkipuisto liukumäkineen jne, mutta nyt se on ns vapaata maastoa. Tämä on otettu jo alustavissa suunnitelmissa huomioon. Moni muistanee vielä tuolla alueella olleista muutamasta kansallisen kisan väylästä, että kyllä sinne mahtuu ja nyt kun tilaa on enemmän, niin vielä paremmin wink

Lisää ajatuksia rohkeasti vain! Kaikki ehdotukset otetaan vastaan mielellään.

Koria sinne heittosuunnasta vasemmalle, vähän ehkä jopa puitten suojaan?!

Ai siellä ei oo enää mitään? Sinne ehdottomasti väylä sitten!:)

ps. TOSI tarkka kartta tulossa alueesta wink

Re: Ulvilan ratapäivitystä

mun mielestä ulvilassa on potentiaalia paljon isompaan rataan kuin se nyt on ja vaikeutettua sitä saa monel taval joka olis myös suotavaa

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Ulvilan rata on siitä hyvä, että jo pelkästään tuohon 9 korin yhdistelmään saa rakennettua parikymmentä väylää. Tosin niitä voi heitellä vain silloin kun radalla ei ole paljoa väkeä.

Näin ollen nykyiset 9 väylää ovat paikallaan. Pieniä kosmeettisia muutoksia voi tehdä: koreja ja heittopaikkoja vähän kauemmas. Paljon tärkeämpää olisi saada lisäväyliä, mutta niihin on vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä mihin niitä voisi laittaa?

Joissakin kisoissa väyliä on ollut ykköstiin takana olevan tien toisella puolen ja samoin siellä joen vieressä. Jos sinne voisi väyliä laittaa niin radasta saa vähintään 18 väyläisen helposti.

Pro-tasoista rataa sinne ei helpolla saada eikä mielestäni pidäkään eli en lähtisi väyliä pidentämään. Vesiesteet ovat ihan ok, mutta pitää muistaa, että aloittelijat upottelevat sinne kiekkojaan runsain mitoin alkutaipaleellaan (itse heitin ekana vuonna n. 100kg muovia kolmosen ryteikköön). Eli jos mahdollista koetetaan pitää väylät vaikeina muilla keinoin kuin vesiesteillä - se syö miestä ihan riittävästi kun heittää huonon heiton. Ei siihen tarvitse lisätä sitä seikkaa, että kiekkokin meni hukkaan.

- Kärpät -

Re: Ulvilan ratapäivitystä

emt tarviiko ite väyliä niin radikaalisti alkaa muuttamaan, lähinnä siten et sais mahdutettua lisäväyliä sinne, pidetään se tommosena aloittelija ystävällisenä ratana.
2 väylä ehkä noista väylistä kaipaa eniten remonttia ja 4 tiipaikkaa johonkin muuhun suuntaa ettei tuu niin helpolla heitetty kolmoselta avauksia niskaan.
Muut väylät on nykyisellään ihan hyviä, eli lisäväyliä vain paikalle.

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Minkäslaisia ob-rajoja on tuolla Ulvilassa käytetty? Frisbeegolfradat kertoo vain tenniskentästä, lammesta ja kolmosen suoalueesta. Paikalliset pikkupojat ainakin tuomitsivat tänään meikäläisen heittoja outeiksi myös muualla. Olisi tarkoitus kaveriporukalla pientä turnausta järjestää, niin voisi rajata väylät kisakuntoon. Harjavallassa outteja ei ilmeisesti jokea lukuunottamatta löydy ainuttakaan?

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Viikkokisoissa ja muissa varisten härdelleissä ollaan viime aikoina käytetty ns. hiekkatie-ob:tä. Eli lyhykäisyydessään se tarkoittaa sitä, että jos kiekkosi on karannut nurmelta hiekkatielle, tai hiekkatien toiselle puolelle, olet ob:llä... Tämä versio tuo pelaamiseen hieman lisää haastetta ja pistää pelaajat vähän miettimään heittojansa.

Tässä vielä kooste normaalista "poikkeavista" ob-rajoista

1. ei uutta ob:ta
2. hiekkatie korin takana ob
3. hiekkatie vasemmalla
4. hiekkatie vasemmalla ja korin takana
5. hiekkatie vasemmalla ja mutkasta eteenpäin myös
6. hiekkatie vasemmalla
7. hiekkatie vasemmalla ja korin takana
8. hiekkatie korin takana
9. hiekkatie oikealla

Harjavallassa ei taida muita ob:tä olla, eikä ainakaan viime vuonna koulutuksessa paikallisetkaan tulkinneet mitään spesiaaleja outteja... ehkä tänä vuonna siellä alettaisiin jo pelaamaan viikkokisojakin smile


Back to topic, kertokaapas kansalaiset:
- Mitä mieltä olet mahdollisesti "kireämmistä" ob-alueista?
- Onko pelatessa löytynyt jotain selkeitä vaarallisia paikkoja, joita on hyvä välttää?
- Kaipaatko radalle enemmän avoimia väyliä vai metsäistä osuutta?

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan ratapäivitystä

yleisesti ei varmaan Ob:ita tarvi kiristää, mutta jonkun saariväylän vois kyllä väsätä!

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Nostetaan tämäkin topic henkiin. Mikä on nykyinen tilanne? smile

Elias M

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Radan uudistaminen etenee hitaasti mutta varmasti.
Uusi rata Ulvilaan on piirustuslaudalla ja sitä kehitetään vielä. Ulvilan kaupunki on mukana yhteistyössä ja uudistuksen yhteydessä tiipaikoille saadaan mm. keinonurmimatot. smile
Aikataulusta en osaa vielä sanoa enempää.

Marko Timonen

Re: Ulvilan ratapäivitystä

toivottavasti pian
big_smile

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Radan päivittäminen on ilmeisesti siirtynyt nyt Innovalle, toistaiseksi minulle tuntemattomasta syystä. Aikatauluista en tiedä, eikä enää kiinnosta.

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan ratapäivitystä

eli tulikohan vuosi vai kaks lisää ennen kun toteutuu neutral

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Jotkut ketä on tänään käynyt ulvilassa heittämässä on varmaan jo huomanneetkin että Meresmaan Jussi siellä on käynyt maalailemassa tulevia muutoksia, Sen verran sain kysästyä että heittopaikkojen tekonurmi matot taitaa löytää vielä tänävuonna paikoilleen, ja ellei suunnitelmat ole uteluni jälkeen muuttuneet niin jos oikein ymmärsin kartassa tuonne ? merkin kohdalle pari uutta väylää ja  kun nykyinen 9 jää pois niin kuusien ja ojan välistä tulee lähtemään väylä joka kaartaa lammen vasemmalle reunalle (kori) melkein nykyisen ysin tii:lle

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Olin tänää heittämässä ja oli ihan hyväs kuosis et saadaan ees jotain aikaan smile

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Marko Alinen wrote:

Jotkut ketä on tänään käynyt ulvilassa heittämässä on varmaan jo huomanneetkin että Meresmaan Jussi siellä on käynyt maalailemassa tulevia muutoksia ...

Vahvistan huhun. wink Radan parantaminen etenee. Joitain koreja siirretään jo syksyllä ja Keinonurmimatot tiipaikoille tulevat todennäköisesti ensi keväänä.

Marko Timonen

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Ulvilan rata uudistuu kevääseen 2013 mennessä Jussi Meresmaan suunnitelman mukaan. Uudistettu rata on 9 väyläinen. Rakentamisen tekee Ulvilan kaupunki.

Väylät 3 ja 8 muuttuvat enemmän. Radan loppupäähän tulee kolme uutta väylää. Väylä 5 pysyy ennallaan, mutta muita muutetaan hieman. Heittopaikoille tulee keinonurmimatot. Karttataulu ja heittopaikkojen opasteet uusitaan.

Kuvia on Variksen fb-sivulla: https://www.facebook.com/groups/380037950524/

Marko Timonen

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Onko joku hyvä syy miksei tule lisää väyliä?

- Kärpät -

Re: Ulvilan ratapäivitystä

roberd wrote:

Onko joku hyvä syy miksei tule lisää väyliä?

Tilaajan päätös, eli Ulvilan kaupungin.

Mikko teki aiemmin ehdotuksen uudeksi radaksi, jossa oli muistaakseni 13 väylää. Tämä suunnitelma ei kelvannut Ulvilan kaupungille. He tilasivat Meresmaalta suunittelun ja se toteutetaan.
Suunnitelmassa ei lähdetty uusimaan koko rataa. Muutama uusi väylä tulee, mutta muuten tehdään pieniä muutoksia, joilla radasta tehdään haastavampi. Turvallisuus ja pelattavuus paranee uusien tiipaikkojen ja keinonurmimattojen myötä.

Marko Timonen

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Tiimattojen uusiminen täytyisi toteuttaa myös Porin radalla. ? wink

Re: Ulvilan ratapäivitystä

Pitäis viinaaki keittää mut ei o vehkeit...

Vain voitolla on väliä!