Topic: Ulvilan rataan tulossa muutoksia.

Ulvilan rataan on tulossa muutoksia. Ulvilan kaupunki on muuttamassa ainakin väyliä 3 ja 4, koska kiekkoja katoaa rutakkoon. Itse en olisi lähtenyt muuttamaan noita väyliä, koska niillä voi hyvin valita turvallisenkin reitin. Vesiesteet ja OB-alueet kuuluvat lajiin. Odotan mielenkiinnolla uusia väliä. Muutokset tehdään, kunhan lapiomiehet ehtivät paikalle. Radalle on tulossa myös infotaulu karttoineen.

Marko Timonen

Re: Ulvilan rataan tulossa muutoksia.

Pitkä on lapiomiehillä matka. Nooh, roudan tuloon on vielä aikaa ja tuleehan noita kesiä, jos elonpäiviä riittää.

- Kärpät -

Re: Ulvilan rataan tulossa muutoksia.

Eikös me vähän meinatttu yhtenä kisa sunnuntaina, että kerätään nimi lista ettei rataa muuteta.Olen nimittäin sitä mieltä, niin kuin moni meikäläisistäkin (ymmärtääkseni)Se voi kyllä olla jo myöhäistä,niin kun nää munkin juttuni.

Pasi A

Re: Ulvilan rataan tulossa muutoksia.

Tuskinpa nimilistoja tarvitaan - en ne miehet ehdi koskaan sitä muuttamaan.

Minä olisin ehdottomasti sitä mieltä, että väyliä 3 ja 4 olisi muutettava. Kiekkoja on ainakin minun mielestäni ikävä tonkia sieltä haisevasta ryteiköstä. Jäljistä päätellen en ole läheskään ainoa joka ei ihan aina jaksa valita sitä turvallista reittiä.

Ja mikä on sitten turvallinen reitti? Vaikka minäkin osaan jo suht mukavasti heittää sitä lätkää niin minun on heitettetävä kohti vasemmalla kulkevaa polkua mikäli haluan olla varma etten joudu ryteikköön. Onko se turvallista kun en näe mäen takaa tulijoita? Tietysti yhden turvallisen tavan keksin - puttaillaan tiiuaspaikalta korille asti...

Olen kiertänyt useamman ihmisen kanssa rataa ja taitaapa olla niin, että jokainen näistä muistakin on käynyt vähintään kertaalleen jommassa kummassa ryteikössä. Ja suurin osa heittokavereista ovat osanneet heittää hyvin. Eli kukaan ei ilmeisesti aina jaksa valita turvallista reittiä vaan tavoittelee mielemmun aina silloin tällöin hyvää tulosta...

Ja saahan sitä radalle muullakin tavoin vaikeusastetta kuin niin, että jos epäonnistut niin kiekkosi häviää tai vietät suossa nokkosten seassa 30min. Ainahan radalle voi tehdä keinotekoisia ob-alueita. Esimerkkinä vaikkapa ysikori, jossa ob-alue voisi olla polun oikea puoli. Jos heität sinne, sua ottaa pattiin, mutta et kuitenkaan varmastikaan hukkaa kiekkoa.

Itse heitän kolmosen ryteikköön jokaisella käyntikerralla (6-8 kierrosta) vähintään yhden kiekon. Vaikka olen jopa koettanut "oikealla" kiekonvalinnalla varmistua siitä, että kiekko ei ryteikköön joudu. Sinne niitä kuitenkin on viimeisen kuukauden aikana lentänyt seuraavasti: punainen Dragon (korkealle ja kovaa), oranssi TeeBird-L Star (suoraan, vasemmalle kallistaen) ja valkoinen Beast DX (korkealle ja kovaa, vasemmalle kallistaen).

Mutta loppujen lopuksi mulle on aivan sama muutetaanko ratoja vai ei - olen työssäkäyvä ihminen ja mulla on varaa viskoa sinne vaikka kiekko päivässä. Mutta entäs nuoremmat harrastajat?

- Kärpät -

Re: Ulvilan rataan tulossa muutoksia.

Roberdilla ihan hyviä kommentteja väylien siirtämisestä. Ryteikkö tuo vaikeusastetta ja haastetta rataan, mutta kiekkojen häviäminen on tietty harmillista. Toivon vaan ettei radasta tule liian "lussu".
Tientakaisen alueen määrittäminen OB-alueeksi on hyvä idea.

Adressit eivät käsittääkseni enää auta, koska kaupunki on asiasta päätöksensä tehnyt  ja uudet kartat uusituin väylin on työn alla. Tietysti jos kartanpiirtäjät ovat yhtä nopeita kuin lapiomiehet...

Marko Timonen