Topic: ohjeita pitkiin heittoihin?

Joo eli siis, onko kellään mitään hyviä vinkkejä liittyen pitkiin heittoihin, olen viiko sitten aloittanut ja ihan koukussa lajiin,
Kiekkoja itseltä löytyy Innova: Champion Eagle ja Champion Orc.
Eli vinkkejä tai vaikkapa hyviä opastus videoita miten saisi frisbeen lentämään kunnolla olisi kiva saada smile

PS. Eka postaus tänne smile

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Ei mitenkään pahalla, mutta toi örkki saattaa olla ja onkin turhan jyty aloittelijalle.. Tämä on mun mielipide. Kertokaa Pro:t jotain parempia neuvoja big_smile:D

Elias M

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Joo orcci ei oo kyllä kiekko sieltä helmpoimmasta päästä. Melkein kannattaa ensin opetella vähän alivakaammilla draivereilla kuten roadrunner, leopard jne tai vaikka midareilla ja kun ne saa lentämään suoraan niin siten noita ylivakaampia koittamaan.

Itse heittoliikkeessä ehkä se tärkein asia on että veto lähtee suoraan. Kiekkoa ei siis heitetä kuten rantafrisbeetä vaan vedetään suoraan rinnan edestä. Jotkut käyttävät ruoholeikkurin tai veneen perämoottorin käynnistämistä hyvänä ohjenuorana. Liike siis tulisi olla jotakuinkin sitä muistuttava.

Jos haluaa oikein räjähtävän alun harrastukseen niin kannattaa heti alusta asti tulla rohkeasti mukaan viikkiksiin. Siellä on helppo vakoilla miten se kiekko lentää pitkälle ja saa paljon arvokkaita vinkkejä toisilta.

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Tervehdys

Aloitin heittelyn tänä kesänä ,luin ahkerasti nettipalstoja joilta hain neuvoja miten sitä kiekkoa pitää heittää ja millaisia kiekkoja aloittelijan pitäisi hommata.
Midareita kehutaan mutta sellaista en ole saanu juur lentämään sam juttu noiden leopradien yms sellaisten kanssa.
Discraftin valikoimista sitten löytyi hyvin lentäviä kiekkoja.
Siten tajusin (?) että se johtuu lähinnä siitä että heitän forella kun taas kaikki nuot ohjeet koskee pääoisn backiltä heittäviä.
Eli ostin ylivakiata kiekkoja ja nyt olen pääosin tyytyväinen heitot kantaa 60-80 metriin ja mikä parasta aika lailla sinne minne ne haluan,pituuten toki tarttee joku 30 metriä lisää pituutta saada mutta nyt tuntuu siltä että oikealla tiellä olen ,jos ens kesänä pääsee heittelemään voi tuloksiin tulla rutkasti parannusta.
Ei tässäkään lajissa oikotietä ole on vaan kokeiltava ja treenattava.
Nykyiset suosikkikiekot ovat mm innovan groove ,excaliber,wiking ja discraftin force
Voisin luopua muutamasta kiekosta ihan kohtuu hintaa tartteepa kaivella ja laittaa vaikka myyntiin tänne

JH

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

kiitos nopeista vastauksista smile

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Ite aloittelin kans vasta loppukesällä, muutamia juttuja tullut opittua lähinnä kantapään kautta. Heittoihin tulee pituutta lisää kun heittotekniikka paranee, sekä löytää omalle tasolleen sopivat kiekot. Itse heitän tällä hetkellä ilman vauhtia ja pyrin saamaan kädet kuntoon ennen kuin alan sotkea jalkoja mukaan - joku voi olla toista mieltä, mutta tämä on toiminut minulla ok. Siirryin myös heittämään pelkästään rystyltä, kun kämmenheitoista puuttuu tarkkuus ja käsi on aina muutaman rykäisyn jälkeen finito ja leikkimielinen kisa siltä kerralta ohi. Rystyn 20m pituuslisällä ei tee mitään jos se menee 30m ohi big_smile

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Matu sulta odotetaan tänne draivi-analyysiä!

/Jos englanti taittuu mukavasti niin dgr:n voorumin tekniikkaosiosta löytyy varmasti hyvin yksityiskohtaista ja ammattimaista apua vähän joka ongelmaan..

Last edited by paju (12.11.2009 20:28:57)

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

paju wrote:

/Jos englanti taittuu mukavasti niin dgr:n voorumin tekniikkaosiosta löytyy varmasti hyvin yksityiskohtaista ja ammattimaista apua vähän joka ongelmaan..

Kyseistä foorumia ei kannata sitten lukea kuin piru raamattua, mutta voi sieltä jotain hyödyllistä tarttua..tuntuu olevan monenlaista vipeltäjää täynnä tuokin paikka.

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

paju wrote:

Matu sulta odotetaan tänne draivi-analyysiä!

/Jos englanti taittuu mukavasti niin dgr:n voorumin tekniikkaosiosta löytyy varmasti hyvin yksityiskohtaista ja ammattimaista apua vähän joka ongelmaan..

Ai multa draivi-analyysii!? Mähän heitän suunnilleen yhtä pitkälle ku vuoden lajia harrastanut nainen.

Vaikee sanoo mitään yhtä asiaa millä sais kiekon lentään pidemmälle. Eri ihmisille toimii eri asiat, ja jotkut ei ees ajattele mitään tekniikkaa ja silti heittää pitkälle. Pari viikkoo sitte viikkiksissä kysyin Lauri L:ltä et mitä se miettii tai mihin se keskittyy draivatessa (Lauri oli just roiskassu n.150 metrisen A6:lla pieneen myötätuuleen aika vaivattoman näkösesti) ni vastaus oli "no en oikee mitää, ehkä siihen et kiekko lähtee oikees asennos lentää" tjsp.

Mut sanoisin kuitenkin et rentous vauhdinotos ja räjähtävyys just ennen ku kiekko irtoo on aika tärkeitä. Rentoudel tarkotan sitä että sais kaiken energian siihen kiekkoon eikä tekis mitään muuta turhaa eikä höntyilis joka suuntaan. Vartalon asento on kans tärkee juttu.. pitäs olla jotenkin balanssissa, kantsii kattoo youtubest (vaikka hakusanalla "disc golf driving") maailman parhaita heittäjiä ja sitten koittaa matkia niitten vartalonasentoa... tai sitte vaa pitää heittää lujempaa!

Heit lujempaa!

Re: ohjeita pitkiin heittoihin?

Draivikoulu sunnuntaina Arenan vieressä puinaisen ladon huudeilla klo 11. Parhaiten tekniikkaa oppii treenaamalla, joten sinne kaikki hophop smile

"play for show, work for dough" -Lloyba