Topic: Ulvilan korit

Allekirjoittanut sääteli ulvilan koreja paremman tekemisen puutteessa. Eli korien 1, 2 ja 8 mukeja hieman laskettu, enemmän sääntöjen mukaisiksi (mukin yläreunan ja pannan alareunan väliä en mitannut vaan arvioin... tolppien korkeuteen en yllättäen kajonnut). Kori 9 oli silmämääräisesti arvioituna hyvä sellaisenaan. Väylien 3, 4, 5, ja 6 korit kokevat tuunausta seuraavalla reissulla.

Reklamaatiot voi osoittaa minulle!

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan korit

Hyvä hyvä! Käytkö ahkerana tekijämiehenä laittaan Rauman koritkin kuntoon? big_smile

Heit lujempaa!

Re: Ulvilan korit

Sehän edellyttäisi Raumalla käymistä.... hyrr big_smile Mutta jos rahasta sovitaan wink

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan korit

Tou on hyvä juttu kun joku säätää niitä koreja, mutta ei ole mitään järkeä säätää niitä silmämääräisesti.
Jos on energiaa kyseiseen hommaan, niin kannattaa ottaa mitta mukaan.
Ihan vaan välttääkseen turhat työt ja nupinat.
Josko muistatte parisen vuotta sitten kun niitä Ulvilan koreja veivattiin ees`taas.
Ei sillä et mua häirittis kuppien korkeudet, mua lähinnä kiinnostaa"kuppi koko":P

Pasi A

Re: Ulvilan korit

Mittahan on oli se, mikä ei sattunut matkaan mukaan. Ens kerralla sitten teen tarkkaakin tarkempaa työtä. Sen jälkeen en ota reklamaatioita vastaan wink

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan korit

Jos Mikko veivaa korit oikealle korkeudelle, voisko Pasi vierailla radalla porkoneen ja pulttien kanssa, että saatas korit pysyvästi oikealle korkeudelle?

Marko Timonen

Re: Ulvilan korit

Voisin poraillakkin, mutta kuka tietää onko ne silloin kohdallaan kun olen porailu tuulella.No siitä voimme sitten sopia kun on sen aika.

Pasi A

Re: Ulvilan korit

Korien mukiosat on nyt säädetty oikeille korkeuksille (suhteessa yläpantaan). Hyväksyin itselleni vesi/räntäsateessa 2cm virhemarginaalin. Poikkeuksen tekee kori  9 joka on vedetty läpipultilla onnistuneesti noin 5cm väärään kohtaan. Korien korkeudet (säädetään tolpalla) on lähes poikkeuksetta päin persettä. Heittoa korkeudella on 15-30cm, riippuen korista.

Pasi, oheisesta kuvasta näät oikean asennuskorkeuden. Kuvan pitäisi olla niin selkeä, että siitä myös paatunut putkimies saa selvää ilman kartanlukijaa. Näin ainakin toivotaan big_smile

http://files.discmania.net/discmania_discatcher.jpg

Last edited by MikeJones (30.03.2009 21:24:27)

Vain voitolla on väliä!

Re: Ulvilan korit

Käytiin Laurin kanssa tänään säätämässä Ulvilan koreja. Korit nostettu oikeille korkeuksille! Vain 7 ja 9 -kori kaipaa säätöä, niissä olevien läpipulttien vuoksi. Korkeus näissä on nyt about oikein, mutta mukiosa on liian korkealla (ahdas putattava).

Olkaa hyvät!

Vain voitolla on väliä!