Topic: rauman rata toiminnassa

Rauman rata on nyt "valmis" smile tai ainakin siinä kunnossa että heittopaikat löytyy ja korit on paikoillaan. radasta tietoja löytyy www.raumanfrisbee.net

-kaitsu-

Re: rauman rata toiminnassa

Hienoa kuulla että armas vihollinenkin herää jalon lajin pariin. Radasta voinee heti antaa kommenttia, mutta tosin vain karttaa ja kuvauksia tutkien: vaikuttaa melko lyhyille väylille ja kivoille neppailupätkille. Innolla odotan kävijöiden kommentteja ja taitaa itsekin tarvita käydä tutkimassa.

Vain voitolla on väliä!

Re: rauman rata toiminnassa

no mun ei varmaan tarvii ees kommentoida kun kierroksella tarvii olla vaan putteri mukana ja reilusti tuuria. Saa nähdä sitten kun auringonotto kelit tulee et millasta tästä sitten tulee, kun on tehty yleiselle uimarannalle pari reikää (miten muuten kirjotetaan "reiistä"?) mut sanotaan et tyypillinen sepporata vois olla monen kommentti.

avaan aiheesta topicin rauman frisbeen sivuille ja katotaan mitä kävijät on mieltä smile

nyt kun siä rannalla ei oo muita se on ihan ok

Last edited by vesakai (18.09.2008 23:08:31)

Re: rauman rata toiminnassa

vesakai wrote:

... kun on tehty yleiselle uimarannalle pari reikää (miten muuten kirjotetaan "reiistä"?) ...

Eikös frisbeegolf-väylällä ole vähintään yksi kori sekä heittopaikka. Ja väylät on radalla.

Ennen kuin Nokian nykyinen rata avattiin ja kyseltiin paikallisilta pikkunaaperoilta, että kuinka monta väylää tulee lisää, niin vastaus oli, että "kyllä tänne yhteensä 11 rataa tulee". Kuulosti hurjalta :-)

Re: rauman rata toiminnassa

juu Tampere oli varmaan eka kaupunki suomessa jossa oli 9 rataa yhessä puistossa smile mutta toisaalta siellä on poolien minimi koko 10 pelaajaa ja alle 15v pelaa rahasta kaiket päivää

Re: rauman rata toiminnassa

Nonni, nyt tääkin passiivinen hahmo täältä päätyi kirjotteleen.
Kun en nyt missään määrin voi sanoa itseäni lajin harrastajaksi, mut oon sentään Iskän (vähärauman varis) kiekoilla ollut heittämässä tota meidän kaupungin rataa. Itseasiassa, jo ennen kun rata oli varsinaisesti valmis - olin tutustuttamassa sekä Isää että itseäni siihen. Pari kertaa poikakaverin kanssa syksyllä käytiin heittämässä. Voi olla että keväällä kokeillaan taas.

Kysyisin vaan, ku en ol siel käyny kattelemas, et onko tii-paikkoja jo parannettu? Vai onko ne edelleen lauta maassa? Musta se ei vaikuttanut kovin toimivalta ratkasulta. Ja mitäs mieltä luonnonsuojelija-kiekkoilijat on siitä kun väylä numerot oli ruuvattu eläviin puihin?  :-/

Onko muuten Rauman kiekkoilijat (tai mustavarikset) järjestämässä jonkin sortin lajiin tutustuttamista Raumalla esim. Keväällä?

-Pia

se Pia, joka voitti Puttauskisan grilli-illassa 8.7. 2009

Re: rauman rata toiminnassa

Pia wrote:

Nonni, nyt tääkin passiivinen hahmo täältä päätyi kirjotteleen.
Kun en nyt missään määrin voi sanoa itseäni lajin harrastajaksi, mut oon sentään Iskän (vähärauman varis) kiekoilla ollut heittämässä tota meidän kaupungin rataa. Itseasiassa, jo ennen kun rata oli varsinaisesti valmis - olin tutustuttamassa sekä Isää että itseäni siihen. Pari kertaa poikakaverin kanssa syksyllä käytiin heittämässä. Voi olla että keväällä kokeillaan taas.

Kysyisin vaan, ku en ol siel käyny kattelemas, et onko tii-paikkoja jo parannettu? Vai onko ne edelleen lauta maassa? Musta se ei vaikuttanut kovin toimivalta ratkasulta. Ja mitäs mieltä luonnonsuojelija-kiekkoilijat on siitä kun väylä numerot oli ruuvattu eläviin puihin?  :-/

Onko muuten Rauman kiekkoilijat (tai mustavarikset) järjestämässä jonkin sortin lajiin tutustuttamista Raumalla esim. Keväällä?

-Pia

Hei Pia!

Tii-paikoille kävi vähän ristiriitasesti. Jos ottaa vauhtia, niin muutama paikka huononi, mikäli heittää paikaltaan, niin kaikki parani. Eli siellä on nykyään 3x4 laattaa, joka tiillä. Mutta osa niistä on maanpinnan yläpuolella, joka vaikeuttaa vauhdinottoa. Tuosta väylänumerosta. Veikkaan, että pari ruuvia puussa ei liene pahaksi. Käyhän ne tikatkin niitä puita nakuttamassa tongue

Keväällä kannattaa piipahtaa viikkokisojen(Sunnuntai klo12) aikaan paikalle. Paikalla on Kaitsu ja monia muita, joilta saa kiekkoja lainaan ja laadukasta opetusta. Ja mikäli siellä muutoin käy, niin rohkeasti nappaamaan hihasta. Opastusta saa varmasti keltä heittäjältä vain.

Välillä kannattaa seurata www.raumanfrisbee.net sivua ja foorumia

Edit: Kuvia

Last edited by s3r4x (11.03.2009 22:00:40)

Re: rauman rata toiminnassa

Jes, Kiitos vastailusta.
Ihan hyvältä vaikuttaa toi laatta systeemi. Mua ei VIELÄ haittaa vaikken sais vauhtia otettuakaan, kun ei se kiekko lennä kuiteskaa pitkälle. big_smile Heh.
Mä en kyl siltikään tykkää et ne numerokyltit on ruuvattu puihin - vaiks tapahtuuhan puille kaikkee ihan luonnostaankin. Tää onki vähä tällane "Airaksinen-syndrooma" joka on peritty Isältä! wink
Enemmän mua tos numerointi asias harmittaa se, että ku muut on siististi tolpan päässä... Ni sit parilla tiillä joutuu ihmettelee et mis h*tos se numero on - jos ei muista tai tiedä.
Vai onks siin alettu säästää puutavaraa? ...no vitsi vitsi.

Pitääpä katella jos vaik innostuis keväällä tutustumaan ja vähemmän passiivisesti harrastamaan. Isä ei ainakaan vielä oo kiekkojaan vaatinut takas lainasta.

-Pia

se Pia, joka voitti Puttauskisan grilli-illassa 8.7. 2009

Re: rauman rata toiminnassa

Nonnii vai "A....-syndrooma"ja kun mää olen yrittänyt kasvaa lasteni kautta,vitsi vitsi.Mutta toi puihin ruuvaaminen on oikeesti syvältä,hyvä rauma.Opsitiivistä on se,että raumalla on rata ja taitavia heittäjiä.Mitä Pian kiekkoihin tulee on sulle syytä ostaa kuten itsellenikin uusia kiekkoja.

Pasi A

10

Re: rauman rata toiminnassa

No joo.. heko heko!
Ja sitä mä täs koitin kauniisti sanoo et toi puihin ruuvaaminen on tosi syvältä! Vähä huonoo mainosta kuiteskiiii....

Mut tota.... Mitä on "Opsitiivistä"? Hehe... mulla oikeesti kesti tajuta ett Positiivistä, eikä Optimistista... Tuo on varmaa joku OptimistinenPositiivisuus! ja se on jo hyvä se!
Ilmeisesti se sitten on edessä - uusien kiekkojen hankkiminen. Ja sehä vois ollaki se innoittaja tähän harrastukseen. Nyt helpottuu kyllä joka tapauksessa ku on kotikaupungissa, ja ihan TÖRKEEN lähellä toi rata. Ettei sillee ku Porissa asues.
Porissaki helpottuu ku kuulemma Kirvatsiin jotai sellasta rakennetaan... oon vaa kuullu ku Varpuslinnut on laulanu! wink
(Ai miten nii oon sukuu vähärauman varikseen... jutut ainaki on yhtä hämäriä välillä)

-Pia @Rauma

se Pia, joka voitti Puttauskisan grilli-illassa 8.7. 2009

Re: rauman rata toiminnassa

Tua o just noi,mut kyl kesti mullaki keksii uus sivistys sana toho aikaa vuorokauresta mis yhristyy nua molemmat.Mut harrastuksesta sen vert,et nyt toukokuussa ku tulette spottereiksi ja pitää mielen kirkkaana ja auki ni siellä oppii ja saa myös hyviä kiekkon hankinta vinkkejä.

Pasi A

12

Re: rauman rata toiminnassa

vähärauman varis wrote:

Mut harrastuksesta sen vert,et nyt toukokuussa ku tulette spottereiksi ja pitää mielen kirkkaana ja auki ni siellä oppii ja saa myös hyviä kiekkon hankinta vinkkejä.

Hyvä juttu, pitääpä pitää mielessä. Ainaki mä tiedän nyt et innokkaita opastajia on tarjolla kun vaan opastettava innostuu!
Kiitti kaikille. See you in SM-pori!

-Pia

se Pia, joka voitti Puttauskisan grilli-illassa 8.7. 2009