Re: Ratauudistuksia 2010

Tämä tuntuu olevan ainoa asia, joka ei toimi Porin puistotoimen kanssa. Muuten yhteistyö sujuu erinomaisesti.

Näitä karsimisia on tapahtunut jo useamman kerran ja niistä on aina annettu PT:lle palautetta. PT:n toimesta tapahtunutta on pahoiteltu ja he ovat luvanneet parantaa toimintatapaansa. Ongelmana saattaa olla, että siellä on niin paljon "puutarhureita" ja kaikki eivät ole selvillä radan luonteesta ja tarpeista.
PT:ssa ollaan ylpeitä radsta ja kyllä siellä löytyy tahtoa radan kehittämiseksi ja ylläpitämiseksi. Näkisin, että ongelma on heidän sisäisessä tiedonkulussaan ja töiden organisoinnissa.

Käyn katsomassa P8:n ja voin ottaa asian puheeksi nyt pontevammin PT:n kanssa, jotta näistä ongelmista päästäisiin.

Last edited by Marko (18.09.2010 21:08:03)

Marko Timonen

Re: Ratauudistuksia 2010

anna wrote:

Eikö puistotoimen kanssa voi neuvotella tuollaisista väylille tärkeistä puskista...

Kyllä puistotoimen kanssa on monesti neuvoteltu. Ehkä tuommoisia radan kannalta tapaturmia tapahtuu myös tulevaisuudessa. He ovat myös olleet auliita tekemään jotain muuta tilalle, jos joku puska tms. pitää poistaa.

P9 väylällä itselläni ko. puskaan menee 1 heitto kahdestakymmenestä, joten aivan sama onko siinä puskaa vai ei. Turvallisuus vain lisääntyy, kun koiran ulkoiluttajat eivät piileksi puskan takana.

Re: Ratauudistuksia 2010

Mulla välähti juuri äsken vai oliko se salama kuitenkin, rakennetaan seuraava rata natura alueelle niin karsinta ainaski vähenee lol:(

Pasi A

Re: Ratauudistuksia 2010

vähärauman varis wrote:

Mulla välähti juuri äsken vai oliko se salama kuitenkin, rakennetaan seuraava rata natura alueelle niin karsinta ainaski vähenee lol:(

Tai minun pihaan. Ei katkoka edes nurmikkoa big_smile

Re: Ratauudistuksia 2010

Jussi A wrote:
vähärauman varis wrote:

Mulla välähti juuri äsken vai oliko se salama kuitenkin, rakennetaan seuraava rata natura alueelle niin karsinta ainaski vähenee lol:(

Tai minun pihaan. Ei katkoka edes nurmikkoa big_smile

Vaimo tänään kysyi, että meinaanko vielä ennen talvea leikata nurmikon. Mitähän se tarkoitti, kun ei sinne edes kissa vielä huku smile

Re: Ratauudistuksia 2010

Jussi A wrote:

P9 väylällä itselläni ko. puskaan menee 1 heitto kahdestakymmenestä

voihan tolla periaatteella ajateltuna vaikka kaikki P11 väylän puutkin kaataa kun en kovin usein kuitenkaan heitä puihin vaan väylälle.........  hmm  ........ plääh

Re: Ratauudistuksia 2010

Tuo p8 puskan ja puun kaataminen oli siis minun ja markon (en tiedä muistaako big_smile ) tiedossa. Vastapainoksi samassa neuvottelussa puistotoimi lupasi jotain muuta vastaavaa estettä rakentaa/istuttaa, joten ei peliä olla menetetty. Väylältä löytyy myös muita mahdollisia koripaikkoja, joten sitäkään ei olla suljettu pois. Tutkitaan ja hutkitaan vasta kun saadaan hommat kuntoon smile

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

En hutkinut vielä, ja osasyynä oli, että muistini sopukoista hiipi esiin samanmoista. Seurataan siis tilannetta.

Marko Timonen

Re: Ratauudistuksia 2010

Yksi loistava uudistus olisi A4 lammen ja P12 ojan "täyttö" karkealla soralla tai murskeella alle puolen metrin syvyisiksi, jolloin kiekon löytäminen ja noutaminen olisi mahdollista. Karkealla siksi, että lieju/muta ainakin hetken aikaa painuisi sinne soran joukkoon. Rahaa ei tällaiseen varmastikaan helpolla löydy....

Edit: Eikä se P1 ojakaan mikään kaunistus nykyisellään ole

Last edited by Tomeri (27.09.2010 08:53:06)

Re: Ratauudistuksia 2010

p12 se varmaan huuhtoutuis kokkeliin aika nopeaan hmm

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: Ratauudistuksia 2010

P1 ja P12 uoma/oja on melko tärkeä osatekijä kaupungin tulvasuojelussa, joten jatka haaveilemista. smile

Re: Ratauudistuksia 2010

Ja kirjurinluodon viihtyvyyden/ulkonäön jne kannalta A4-juopan/lammen täyttäminen on varmaan myös aika no-no smile

Re: Ratauudistuksia 2010

Te ootte niin väärässä smile

lainausmerkit täyttämisen ympärillä  tarkoittivat mataloittamista ja mutapohjasta pääsemistä. A4 ja P12 se ei vaikuttaisi tulvansuojeluun, viihtyvyyteen, nuorison keskikaljan kulutukseen tai sorsien parinmuodostukseen pätkääkään.

P1:t ä ei varmastikaan voi mataloittaa, mutta puhdistaa ja muuten siistiä kyllä. P12 ei sora liikkuisi yhtään mihinkään, kun ei tunnu liejukaan liikkuvan. En ole tosin nähnyt varmaankaan pumppaamoa täydessä toiminnassa...

Re: Ratauudistuksia 2010

Mielestäni vesiesteiden yksi hyvä puoli on juuri se, että kiekon saattaa jopa menettää. Heittoon tulee ihan erilailla jännitystä (varsinkin treenirundilla), jos kiekon voi oikeasti menettää.

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Ratauudistuksia 2010

Markus wrote:

Mielestäni vesiesteiden yksi hyvä puoli on juuri se, että kiekon saattaa jopa menettää. Heittoon tulee ihan erilailla jännitystä (varsinkin treenirundilla), jos kiekon voi oikeasti menettää.

Eikö kannattaisi mennä irtokorin kanssa Yyteriin ja nakella vesirajassa pitkää siivua jännitystä hakien?

Samapa tuo muutenkin jo alkaa olla mitä radalle tehdään - on se sen verran hyvin pilattu. Puistotoimi kaatoi lähes kaikki muut puut/pensaat paitsi ne mitä alunperin piti kaataa. Ennestään oli avointa väylää niin maan perusteellisen paljon ja nyt on vielä enemmän - kiva. Ja ne väylät, joissa ei väylää ollutkaan, eivät omaa sitä vieläkään. Ei o pahempi sekään.

- Kärpät -

Re: Ratauudistuksia 2010

pitääkös toi A6 sm-kisojen aikaan jäänyt ratakartta vieläkin paikkansa eli asvaltin vasemmanpuoleinen nurmikko ei ole ob?

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: Ratauudistuksia 2010

Pitää se paikkansa... mut käsität väärin: Toisen väylän alue (a8) on aina ollut ja tulee aina olemaan ob! Kartassahan on ob-linjaan piirretty viiva, joka kertoo, että siitä linjasta eteenpäin kaik on outtia... kysyttävää?

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

eip, mietittiin vaan tota keskiviikkona viikkiksissä poolin kanssa smile

Taito on sitä kun tuuri muuttuu tavaksi.

Re: Ratauudistuksia 2010

Toi pitäis ol koko radan yksinkertasin OB? big_smile

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Olisko niin, etta tiikyltissa on tai on ollut epaselvemmin se OB, koska myos porilaiset on olleet siita epavarmoja. Ja kuulemma parigolfin SM-kisoissa osa porukasta "seiftas" sen kautta, eika sita luettu OBksi.

Enka nyt muutenkaan sita epavarmuutta ihmettelisi, koska (aivan jarkevasti) Kirjurissa oikeastaan vain asfaltti on OBta. Ja lisaksi se nurmikon reuna on aika kaukana kasin pelilinjasta, joten ei, se ei todellakaan ole koko radan yksinkertaisin OB.

Re: Ratauudistuksia 2010

Tapanote wrote:

Olisko niin, etta tiikyltissa on tai on ollut epaselvemmin se OB, koska myos porilaiset on olleet siita epavarmoja. Ja kuulemma parigolfin SM-kisoissa osa porukasta "seiftas" sen kautta, eika sita luettu OBksi.

Mielenkiintosta..en kyllä ymmärrä, miten se kasin nurmikko olis edes seiftimielessä hyvä valinta (siis, jos ei olis ob:ta)? smile

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Ratauudistuksia 2010

Markus wrote:
Tapanote wrote:

Olisko niin, etta tiikyltissa on tai on ollut epaselvemmin se OB, koska myos porilaiset on olleet siita epavarmoja. Ja kuulemma parigolfin SM-kisoissa osa porukasta "seiftas" sen kautta, eika sita luettu OBksi.

Mielenkiintosta..en kyllä ymmärrä, miten se kasin nurmikko olis edes seiftimielessä hyvä valinta (siis, jos ei olis ob:ta)? smile

Jos sinne ihan takareunaan heittää, P8 tiin kanssa samaan linjaan, ni sielt vois saada iha hyvän lähestymisen. smile

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Tiitolpassa oleva kartta näyttää että se tie on pelkästään OB.

Re: Ratauudistuksia 2010

Koko radalla on aina ollut ob-linjoissa linjaus: linja ja kaikki sen takana on ob. Eli ob-alue jatkuu linjan takana loputtomiin. Poikkeuksena tästä ovat vain bunkkeri ja vesieste (p12)!

En ole paikan päällä käynyt tuijottamassa tiiopastetta, mutta veikkaan että siellä ob-linja on piirretty viivalla ja nuolella (jonka merkitys on juuri se, ettei ob pääty). Harhauttavaa saattaa olla siinä se, että jos a8-väylän ob-linja on tulostunut myös a6:n opasteelle, jolloin molemmat reunat on viivoitettu ja joku saattaa käsittää tämän niin että vain asfaltti olisi ob.

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

HUOM!
Koko radalla ob-linjan (esim hiekkatien tai asfaltin) takana oleva alue on myös ob, ellei toisin mainita!

Arena:
A1: Vasemmalla: Aita ja sen vasen puoli (aitatolppien väylänpuoleiset reunat määrittää ob:n, EI mutkalla oleva verkko)
      Oikealla: ob-keppilinja
      Perällä: Kesäteatterin aita rajaa ob:n (aitatolppien väylänpuoleiset reunat määrittää ob:n, EI mutkalla oleva verkko)
A2: Petanque-kenttä = ob (pölkyt rajaavat ob:n)
      Hiekkatie väylän perällä on ob-linja
      Minigolf-rakennuksen katto ja aidattu piha
A3: Kesäteatterin aita rajaa ob:n (aitatolppien väylänpuoleiset reunat määrittää ob:n, EI mutkalla oleva verkko)
      Oikealla oleva hiekkatie
A4: Hiekkatie vasemmalla
      Vesi oikealla (kiekko vedessä = ob, kiekko osittain rannalla = sisällä)
A5: Oikealla oleva hiekkatie
A6: Asfaltti = ob
      Hiekkatie kumpareen "takana" (hiekkatien väylänpuoleinen reuna rajaa ob:n)
      Sora-alue kumpareen "takana" = ob
A7: Oikealla aita (aitatolppien väylänpuoleiset reunat määrittää ob:n, EI mutkalla oleva verkko.
      Myös aidassa oleva aukko käsitellään aitana!!!)
      asfaltti = ob (poislukien väylän poikki kulkeva pyörätie)
A8: Asfaltti vasemmalla ja korin takana = ob
      Esiintymislava ja sen edessä olevat laatoitukset = ob
A9: Oikealla aita (aitatolppien väylänpuoleiset reunat määrittää ob:n, EI mutkalla oleva verkko)
      Aidan päättyessä ob-linja jatkuu suoraan eteenpäin (kahden viimeisen aitatolpan linjaa) asfaltille asti!
      Kaikki asfaltti = ob

Messipojanpuisto:
P1: Oikealla keppilinja
      Korin takana pyörätie rajaa ob:n
P2: Skeittiparkin asfaltti = ob
      Pyörätie rajaa ob:n oikealla
P3: Pyörätie rajaa ob:n oikealla
P4: Hiekkatie rajaa ob:n oikealla
      Koulun piha ja katto = ob
P5: Pyörätie, parkkipaikka, bunkkeri ja hiekkatie = ob
P6: Bunkkeri = ob (kiekko on ulkona jos se OSUU hiekkaan bunkkerin pohjalla)
      Hiekkatiet rajaa ob:n
P7: Hiekkatiet rajaa ob:n
P8: Pyörätie ja autotie rajaa ob:n
P9: Pyörätie oikealla rajaa ob:n
      Hiekkatie vasemmalla (HUOM! puskan poistuttua myös hiekkatie on ob!)
P10: Pyörätie rajaa ob:n oikealla.
        Väylän alussa vesi rajaa ob:n
        OB-kepit vasemmassa laidassa merkitsee ob-boxin.
P11: Vesi = ob
        keppilinja oikealla
P12: Vesi = ob
        Pyörätie rajaa ob:n oikealla
       Keppilinja vasemmalla

Onkos näistä kysyttävää?

Vain voitolla on väliä!