Topic: Ratauudistuksia 2010

Kirjurin frisbeegolfpuistoa parannellaan palvelemaan entistä paremmin huipputason frisbeegolfia Porissa. Käsittelyn jälkeen rata vaikeutuu 2-3 heitolla, kahdella kasvava par-lukema on jatkossa 68 ja pelaamisesta tulee "taktisempaa". Muutamia muutoksia radalle tulee myös tapahtumajärjestäjiä silmällä pitäen ja me pyrimme sulautumaan näihin. Muutokset toteutetaan hyvässä yhteistyössä Puistotoimen kanssa, joten jälleen kerran saamme ammattilaiset asialle, eikä teknisestä toteuttamisesta varmasti ole valittamista. Paljon alla olevista töistä on jo tehty, mutta suurin osa ajoittuu toukokuun puoleen väliin.

Varsinaisten väyläropelointien lisäksi rata-alueelle lisätään penkkejä, roskakoreja ja pyörätelineitä. A1:lle ilmestyi myös ahkeran Mustavariksen rakentama tyylikäs löytökiekkojen palautuslaatikko!

A1: Arenan puolella muutokset alkaa heti ensimmäiseltä väylältä, jonka varrelle istutettiin 6 koivua lisää ja yksi koivu poistetaan. Väylän sivussa kulkevaan aitaan tulee myös kaksi kulkua helpottavaa aukkoa lisää, joten harhaheittojen hakumatka lyhenee.

A5: Väylän jälkimmäiseltä kolmannekselta, oikeasta reunasta poistettiin muutama pihlaja, mutta muuten väylä pysyy entisellään. Maisemointiin liittyviä muutostöitä tehdään pyörätien oikealla puolella enemmänkin, mutta nämä ei suoranaisesti koske väylää.

A6: Arenan siivuväylä saa vihdoin väylän myös lopun pikkumetsikköön. Kolme havupuuta on jo kaadettu ja vielä 2 pihlajaa katoaa aiheuttamasta harmia. Näköyhteys korille paranee poistettujen puiden ansiosta.

A7: Pikkunätti neppailuväylä muuttuu SM09 -versioksi kiinteästi! Koria siis siirretään ~30metriä taaemmas. Tämä vaikeuttaa väylää sopivasti. Alkuvaiheissa kannattaa käyttää spotteria. Vaikka kulkureitti onkin suljettu puomein, saattaa harhakulkijoita esiintyä! OB-alueina toimii aita oikealla ja asfaltti-alueet, pois lukien väylän poikki kulkeva "pyörätie".

A9: Muuttuu toistaiseksi tuntemattomalla tavalla. Tämä muutos johtuu Arenan sisääntuloaukon levennyksestä, joka ahmaisee nykyisen koripaikan mennessään. Suunnitelmat on valmiina, mutta päätökset väylän suhteen tehdään vasta kun nähdään sisääntuloaukolle tehdyt työt.

P1: Messipojanpuiston puolelta avausväylä on ollut putkitöiden uhrina, eikä jälki ole kaunista katseltavaa. Tiimatosta näkyy nykyisellään 10x20cm kokoinen alue ja väylän on täyttänyt mutavelli joka tarraa kiekkoihin ja kenkiin varsin liisterimäisesti. Onneksi Puistotoimi hoitaa väylän entiselleen, sekä rakentaa jälkimäisen kolmanneksen kohdalle pienen kumpareen.

P2: Kaikkien iloksi päätimme vaikeuttaa tätä liian helppoa metsäkujaa ja väylän oikeaan reunaan rakennetaan pajuaita. Hyviä kopisteluhetkiä kaikille!

P3: Metsikön pelastamiseksi suoritettu harvennustyö helpotti väylää melkoisesti. Harvennuksen jälkeen kori näkyy tiille hyvin ja metsäreissu ei tarkoita automaattista bogeya.

P5: Tiin edessä olevien kuusien oikealle puolelle on tulossa uusia puita!

P6: Edellisen väylän puuistutukset vaikuttaa myös tässä, mutta lisäksi korin alustalle tulee kumpare ja koria siirretään muutaman metrin lähemmäs tiitä!

P10: Aikaisemmin vaikea par3 muuttuu par4:ksi noin 30metrin tiin siirron ansiosta. OB-alueet pysyy ennallaan.

P12: Yksi radan suurimmista peliin vaikuttavista muutoksista tapahtuu P-puolen viimeisellä väylällä. Tiipaikka siirtyy täysin uudelle paikalle ja väylästä tulee lyhyehkö, mutta haastava par4. Ne joiden kantti kestää, pääsevät pelaamaan vaikka eagleä. Tällä väylällä on lupa taktikoida!

Kirjurin frisbeegolfpuiston Ratamestarit toivottavat kaikille antoisaa ja haastavaa frisbeekautta 2010!

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

Aikaa on vierähtänyt ja muutoksia näkyykin jo suurelta osin pitkin rataa. Lienee aika tehdä pieni yhteenveto, jotta myös heittokansa on kartalla, eikä synny suurensuuria ihmetyksiä, kun traktorit muuttavat rataa. Radan uusi par on eilisestä lähtien 68!

MikeJones wrote:

A9: Muuttuu toistaiseksi tuntemattomalla tavalla. Tämä muutos johtuu Arenan sisääntuloaukon levennyksestä, joka ahmaisee nykyisen koripaikan mennessään. Suunnitelmat on valmiina, mutta päätökset väylän suhteen tehdään vasta kun nähdään sisääntuloaukolle tehdyt työt.

Tilanne 15.6.2010: Kori on siirretty noin 25metriä lähemmäs tiitä, joten väylä on helpottunut radikaalisti. Käytetään nykyistä neppailumuotoa, vähintään siihen asti, kunnes nähdään minkälaiset ovat lopulliset muutokset sisääntuloaukolla.

MikeJones wrote:

P1: Messipojanpuiston puolelta avausväylä on ollut putkitöiden uhrina, eikä jälki ole kaunista katseltavaa. Tiimatosta näkyy nykyisellään 10x20cm kokoinen alue ja väylän on täyttänyt mutavelli joka tarraa kiekkoihin ja kenkiin varsin liisterimäisesti. Onneksi Puistotoimi hoitaa väylän entiselleen, sekä rakentaa jälkimäisen kolmanneksen kohdalle pienen kumpareen.

Tilanne 15.6.2010: Väylä on maisemoitu ja opastetaulu on nostettu takaisin pystyyn. Myös tiimatto on kaivettu kurasta (vaikkakin jäljellä on enää 2/3) ja väylä on taas täysin pelikuntoinen. Väylälle rakentuva kumpare odottaa rakentumista.

MikeJones wrote:

P2: Kaikkien iloksi päätimme vaikeuttaa tätä liian helppoa metsäkujaa ja väylän oikeaan reunaan rakennetaan pajuaita. Hyviä kopisteluhetkiä kaikille!

Tilanne 15.6.2010: Pajuaita hyvissä voimissaan, eikä lisämuutoksia ole enää tulossa.

MikeJones wrote:

P5: Tiin edessä olevien kuusien oikealle puolelle on tulossa uusia puita!

P6: Edellisen väylän puuistutukset vaikuttaa myös tässä, mutta lisäksi korin alustalle tulee kumpare ja koria siirretään muutaman metrin lähemmäs tiitä!

Tilanne 15.6.2010: Joukko puita istutettu ja visuaalisestikin väylät muuttui kauniimpaan suuntaan. Kasvaessaan kuusista muodostuu myös pelillinen aspekti. P6-kumpu odottaa rakentumista.

MikeJones wrote:

P10: Aikaisemmin vaikea par3 muuttuu par4:ksi noin 30metrin tiin siirron ansiosta. OB-alueet pysyy ennallaan.

Tilanne 15.6.2010: Uusi tiipaikka rakennettu ja väylä on nykyään siis par4! Toistaiseksi tiitolppa on liian lähellä mattoa, joten se siirretään aikataululla: ASAP. Siihen asti, olkaa varovaisia!

MikeJones wrote:

P12: Yksi radan suurimmista peliin vaikuttavista muutoksista tapahtuu P-puolen viimeisellä väylällä. Tiipaikka siirtyy täysin uudelle paikalle ja väylästä tulee lyhyehkö, mutta haastava par4. Ne joiden kantti kestää, pääsevät pelaamaan vaikka eagleä. Tällä väylällä on lupa taktikoida!

Tilanne 15.6.2010: Uusi tiipaikka rakennettu kera työtapaturman. Epähuomiossa uusi tii suuntautui vinoon, joten pieni lapiotalkoo tiedossa, kun siirretään sora paremmin käännetyn tiimaton alle. Pieniä kosmeettisia ja näkyvyyttä parantavia harvennuksia tulossa.

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

Stoked!!

Heit lujempaa!

Re: Ratauudistuksia 2010

Elzux wrote:

Mikäs työtapaturma kävi ? : D

Todennäköisesti se, että se tii suuntautu vinoon. wink

Re: Ratauudistuksia 2010

Toi P3 on aikas helppo nykyään (verrattuna siihen kun metsikkö oli vielä vähän tiiviimpi) ja tulikin mieleeni jos siihen tehtäis mando, miltäs kuullostaa?

Lauri Tammisto.

Re: Ratauudistuksia 2010

Lauri T wrote:

Toi P3 on aikas helppo nykyään (verrattuna siihen kun metsikkö oli vielä vähän tiiviimpi) ja tulikin mieleeni jos siihen tehtäis mando, miltäs kuullostaa?

Kannatan! : )

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Mandoa ei kyseiselle paikalle kannata lyödä jo pelkästään turvallisuusaspektin vuoksi. Itsekin harmittelen muutosta, mutta toi se mukanaan myös hyviä asioita. Ennen metsästä ei päässyt pois kuin tuurilla, nyt hyvällä pelaajalla on mahdollisuus pelata fiksua seiftiä. Näkyvyys on parantunut sekä samalla turvallisuus. Ja kuitenkin uskallan väittää, että esimerkiksi viikkokisoissa väylän tuloskeskiarvo on yli 3.0, joka ei missään mielessä ole liian pieni par3 -väylälle. Ei ole gimmie!

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

MikeJones wrote:

Mandoa ei kyseiselle paikalle kannata lyödä jo pelkästään turvallisuusaspektin vuoksi. Itsekin harmittelen muutosta, mutta toi se mukanaan myös hyviä asioita. Ennen metsästä ei päässyt pois kuin tuurilla, nyt hyvällä pelaajalla on mahdollisuus pelata fiksua seiftiä. Näkyvyys on parantunut sekä samalla turvallisuus. Ja kuitenkin uskallan väittää, että esimerkiksi viikkokisoissa väylän tuloskeskiarvo on yli 3.0, joka ei missään mielessä ole liian pieni par3 -väylälle. Ei ole gimmie!

Niin, nyt siitä voi saada kakkosen täysin paskalla heitolla. Siitä on vaikea nähdä hyviä asioita.  Kolmosta isompaa numeroa tuolta väylältä ei kyllä saa enää juuri millään.

Mandoksi se kuusi, joka on väylän vasemmassa reunassa eikä turvallisuus kärsi pätkääkään.

Ja mitä pahusta tapahtui A5:lle? Sehän muuttui lentokentäksi.

Last edited by roberd (27.06.2010 12:46:04)

- Kärpät -

Re: Ratauudistuksia 2010

A5:lta poistettiin puita vastoin toiveitamme ja pt:n lupauksia. Tutkitaan mitä asialle voidaan tehdä. Nykyisellään se on lentokenttä ylämäkeen ;(

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

Eikö tii tolppiin voisi tulla uudet kartat ja pleksi päälle, ettei niitä revittäisi aina irti.
Olisi muualta tuleville suuri apu.

Pro Destroyer!

Re: Ratauudistuksia 2010

Tomi.K wrote:

Eikö tii tolppiin voisi tulla uudet kartat ja pleksi päälle, ettei niitä revittäisi aina irti.
Olisi muualta tuleville suuri apu.

Kannatan (:

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Tomi.K wrote:

Eikö tii tolppiin voisi tulla uudet kartat ja pleksi päälle, ettei niitä revittäisi aina irti.
Olisi muualta tuleville suuri apu.

kannatan!!!!!!

SAMI KORPELA

Re: Ratauudistuksia 2010

opasteet on tulossa, kun on kaikki muutokset radalla tehty. Ei kannata moneen kertaan tehdä...

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

Koskas muuten P6:selle aletaan tekemään sitä kumpua? (:

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Kun maata nousee heidän muista töistä ja se heidän aikatauluun sopii. Voidaan olla varmoja, ettei ainakaan jazzien aikaan.

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

ja millos sitä p1 tiitä koitetaan saada uutta..

SAMI KORPELA

Re: Ratauudistuksia 2010

ennen parigolfia, samalla kun talkoillaan radalla muutenkin... mattohan riittää nykyiselläänkin, kun voi ottaa taaempaa vauhtia smile

Last edited by MikeJones (09.08.2010 13:31:26)

Vain voitolla on väliä!

Re: Ratauudistuksia 2010

Näytti vähän siltä et p8 väylältä olis kaadettu puska/puu mut en mee varmaks sanomaan

Re: Ratauudistuksia 2010

rikuzhi wrote:

Näytti vähän siltä et p8 väylältä olis kaadettu puska/puu mut en mee varmaks sanomaan

KylKyl.. Tollee siin kävi. Samallai P9 lähti se pitkä keskipuska kokonaan :s

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

Ei helvata. Siinä meni sit kivasti piloille kaks väylää...

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Ratauudistuksia 2010

Markus wrote:

Ei helvata. Siinä meni sit kivasti piloille kaks väylää...

Nuo on varmaan väliajoin tapahtuvia puistonhoitotehtäviä. Aika pian voi olla uudet puskat kasvaneena tilalle. Ehkä.

Re: Ratauudistuksia 2010

Joo arvon puheenjohtaja sanoi puhelimessa, että tuo p8 puska oli jo tiedossa. Seuran toive oli ollut vaan, että pitävät paikallaan SM-kisoihin asti ja sen toiveen myös puistotoimi piti. Kuulemma pitäis tulla jotain tilallekkin..

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Ratauudistuksia 2010

Mutta mites käy ton P9 ?

Elias M

Re: Ratauudistuksia 2010

rikuzhi wrote:

Näytti vähän siltä et p8 väylältä olis kaadettu puska/puu mut en mee varmaks sanomaan

Hitsi mut hihittelin ensin itsekseni kun ajoin siitä ohi. Kyllä se tosiaan siltä näyttää big_smile  (silti tuli vaan par sad )

Re: Ratauudistuksia 2010

Eikö puistotoimen kanssa voi neuvotella tuollaisista väylille tärkeistä puskista vai täytyykö kaikkiin karsintoihin vain suostua. Hehän voivat vesittää pikkuhiljaa koko radan siistimistoimenpiteillään.. Eivätkä uudet pöheiköt välttämättä kasva takaisin ihan hetkessä. Toivottavasti he ymmärtävät meidän näkökulmamme asiaan ja saavat infoa siitä mitä voisi karsia ja mitä ei missään nimessä!