Topic: Uusia kiekkomalleja

Nyt talvella on tullu innovalta pari mielenkiintoista uutuutta: katana ja mako. Katanahan on 13 nopeuksinen driveri jolla luvataan heikompikätisellekin lisämetrejä. Mako taasen on midari jonka nopeus on neljä ja turn ja fade nolla. Eli pitäis lentää aika suoraan. Onkohan jollakin jo kokemusta näistä kiekoista? Ite oon hypistelly frisbeepointin myymälässä niitä molempia, mutta en oo heittäny.

Sitten on tietty Suomalaisittain mielenkiintoinen julkaisu, joka tapahtuu 1.3. eli westsiden pohjan poika. Pohjan poika on kohtalaisen vakaa driveri (ainakin speksien mukaan) jonka nopeus on 10. Sen protoa oon pitäny kädessä mutta en oo heittäny. Vaikutti omaan käteen sopivalta kiekolta, mutta senhän näkee vasta kun pääsee heittämään.

Kommentteja ja jos on kokemuksia, niin laita ihmeessä...

Re: Uusia kiekkomalleja

Katanaa olen nähnyt muutaman kerran heitettävän ja vaikutti niin älyttömän alivakaalta lätyltä, etten nähnyt tarpeelliseksi itse edes kokeilla smile

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Uusia kiekkomalleja

Kerran heitin Makoa ja tapani mukaan heitin suoraan. Eli jos joku hakee straight-flyer midaria, niin siinä Innovan vastaus mm buzzille. Tosin, tuo oli suoraan boxista vedetty kiekko, joten pienen koulinnan jälkeen kippailee tod näk ylittekin herkemmin... Ihan järkevältä vaikutti. Vähän korkeampi rimmi kuin buzzissa.

Katana tuskin tuo mitään uutta ja voisin kuvitella sen olevan hyvin pitkälti sama kiekko lennoltaan kuin R-Pro Boss = hyssestä rolleriks (tai sit niitä kuuluisia pommiannukkaupseja big_smile ) Vähän heikommalla kädellä saattaa saada metrejä, mutta tuon nopeusluokan kiekkoja ei vain pysty suosittelemaan aloittelijalle / kehittyvälle pelaajalle. Säkillinen teebirdejä ja radalle treenaa. Kyllä senkin saa lentämään pitkälle yli 100m (taitaa makekin kiskoo tiipparillaki lähemmäs 150m), eli se ei ole niin suuresti kiekosta kiinni.

Vain voitolla on väliä!

Re: Uusia kiekkomalleja

Joo ei noilla nopeuksilla niin kauheesti oo draivereissa väliä pituuden kannalta et taitaa mennä siihen että mitä nopeampi, sitä alivakaampi. Heittotyylistä toki riippuen, mikä kiekko kullekin sopii ja makuasia tietty, mistä ei kiistellä. Ja mitä nopeampi kiekko niin sitä nopeammin liito loppuu big_smile menikö näin. Eli tiipparilla reenaailee vaa. Tiippari o aikas varma valinta alottelijalle ja siitä o hyvä lähtee harjoottelee. Tottakai saatte kokeilla mitä lystäätte ja sillähän sitä tietää, mikä on oma ja oikea kiekko itselle. Kyseisistä kiekoista ei ole mitään käryä, mutta kai niitä tulee näkemään tulevalla kaudella. Niitä hittituotteita kuten r-pro bossi ja kohta ne on unohdettu ja palataan tuttuun ja turvalliseen smile

Lauri Lousti

Re: Uusia kiekkomalleja

Joo niinhän se tuntuu olevan et nopeemmilla ja ylivakaammilla kiekoilla on kovempi kiire maahan kuin hitaammilla ja alivakaammilla. Teebirdin liidossa on vaan jotain maagista. En oo oikeen ymmärtäny noiden tosinopeiden ja alivakaiden kiekkojen buumia. Se että jonkun 13 nopeusluokan kiekon saa lentämään niin kovaa kuin se on tarkoitettu, tarvii lähdönopeuden olla jo sen verta kova, ettei ole tarvetta niin alivakaille lätyille. Sitten ylivakaammista nopeista kyllä bossi kiistatta pisimmälle lentää kaikista mun tähän asti heittämistä kiekoistani, mutta ei se kyllä oo ollenkaan mukava kiekko, jos heitän hiljempaa. Voin väittää, että esim tiibbarin saa oikeasti vähemmällä työllä vaikkapa sataan metriin kuin bossin.

"play for show, work for dough" -Lloyba