Topic: Kankaanpään karvalakkikisa

Ilmoittautukaa ihmeessä etukäteen kisaan, niin ei tule järjestäjälle yllätyksenä suuri osallistujamäärä (hiton tukkoisella alueella, joten ruuhkaa odotettavissa)!!!

Lauantaina siis kisaillaan siellä.

Vain voitolla on väliä!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Katos perhana. En tiennytkään että Kankaanpäässä on rata. Pitääkin pistää harkintaan.

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Joo, lauantaina kisaillaan ja olisi tosiaan kiva tietää, jos sieltä Porin suunnalta tehdään jotain megainvaasiota. Rata ei tosiaan mikään järkyttävän iso ole, mutta eiköhän sinne mahduta, kun sovussa ängetään.

Tossa infoa kisasta meidän foorumilta: http://frisbeegolfkankaanpaa.foorumit.f … mp;start=0
Ilmottautua voi sinne tai vaikka mulle maililla.


Tapani Aulu
Kpään kisan "td" tai mikä lie
aulu@sci.fi

Last edited by Tapanote (25.11.2009 18:38:25)

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

miun ja masan kyytiin mahtuu pari kisaajaa, jos ei itsellä ole kuljetusmahdollisuutta....

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Riku, jos mä änkisin teijän kyydissä?

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Kyydin tarvitsen ehkä minäkin. Matti? roll

Lauri Tammisto.

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Pienellä varauksella on lähdössä huomenna yksi/kaksi autoa lisää kankaanpäätä kohti.

Ilmoitan illemmalla tarkemmin..

Heit lujempaa!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

da mysterious matu

Tampereelta päin jos joku on kyytiä vailla, niin mukaan mahtuu.

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Juu mä oon lähössä nyt sitten kanssa. Tuun omalla.. saattaa olla äkkilähtö veks.

Heit lujempaa!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Hyvä edustus mustavarikselta kpääs! Ainakin jos katsoo varisten lukumäärää..

Heit lujempaa!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Jepjep..hienosti oli porukkaa paikalla!

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Matu wrote:

Ainakin jos katsoo varisten lukumäärää..

Niinpä....

Lauri Tammisto.

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Otetaan toi takas. Nyt näemmä ainakin 3 varista saa palkinnon noista kisoista!! Laurahan voitti naiset (tiemmä) ja Markus ja mä oltii jaettu viides, ja siitäkin näköjään reilu td on päättänyt palkita.

Heit lujempaa!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Heittäkääs hieman kommenttia itse radasta. Oliko haastava? Voiko verrata esim. johonkin muuhun Satakunnan rataan jne.

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

tuncle wrote:

Heittäkääs hieman kommenttia itse radasta. Oliko haastava? Voiko verrata esim. johonkin muuhun Satakunnan rataan jne.

Ratahan oli muokattu (huomattavasti vaikeennettu) versio vakioradasta. Vakiorata lienee suomen helpoimpia ratoja (lue tylsä), mutta kisarata oli ihan jees. Mukavan vaihtelevia väyliä, mutta puiston koon takia ei yhtään ns. tykitysväylää (130m+). Neppailu on mukavaa, mutta kyllä radalla pitäisi muutama oikeasti pitkä ja haastava väylä olla, jolla sitten erotetaan ne jyvät akanoista wink

"play for show, work for dough" -Lloyba

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Arvosanat:
Kiinteä rata = 4 (tylsä, tylsä, lyhyt ja taas tylsä)
Kisarata = 7- Kärsii vähän itseään toisamisesta, lyhyydestä ja upshottien haastamattomuudesta. Paikoin "tiukat" ob:t oli melkein ainoa jännäri. Väylistä parhaimmistoa olivat 2, 5 ja varauksella 6. Kakkosella korin paikka teki väylästä "väylän", mutta ei kuitenkaan ilopissoja pääse tämän takia (kuitenkin kiinteän radan paras). Vitonen "tiukka" metsäpilli, joka kaarsi lopussa vasemmalle (siellä treenissä holari skipillä ja kisassa pari pirkkoa (yks missattu pirkkoputti). Kutonen pidennettynä oli maukas ja haastava pitkä annukkaväylä, jossa myös rollerille mestaa. Kori hiukan pahasti kuusen takana, jonka oksat blokkasi pahasti hyvätkin heitot ja jätti 15m+ puttia.

Lääniä ei kauheasti ole alueella, joten ahtaus on avainsana kankaanpäässä. Pururadan maisemiin voisi lisäväyliä saada. Tykitystä ei tarvita, josta jopa tämä pikkukätinen antaa miinusta.

Vain voitolla on väliä!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Kiinteä on tosiaan suunniteltukin ihan aloittelijoille, eikä siinä haastetta juuri ole. Lähipelin ja neppailun harjoitteluun sopii, mutta täysillä ei tarvi heittää missään. Suunnittelin radan ihan puiston ehdoilla ja siitä lähtökohdasta, että kaupungissa oli ehkä pari harrastelijaa, ei yhtään heittäjää. Siihen näytti toimivan paremmin kuin hyvin, koska lajista innostui ensimmäisten parin kuukauden aikana useampi kymmenen (jos ei sata) heittäjää. Ekan kesän heittäjälle, jonka draivi on 70m tuo sopii, ei niille joiden putti on sen 70m.

Isolle ja haastavalle radalle on suunnitelmat ja paikka jo valmiina, kunhan vaan saadaan lopulliset luvat, eli luultavasti keväällä saadaan Kankaanpäähän jo sitten "oikea" rata pystyyn.

Kisarata sävellettiin siten, että pieni tila hyödynnettäisiin jotenkin niin, että olisi heittäjillekin jotain haastetta, mutta kuitenkin tilan ehdoilla, eli niin, että ei ihan koko ajan ole toisten edessä. Ei tämäkään lay-out mikään vaikea rata ole hyvälle heittäjälle, mutta sentään vähän enemmän kommervenkkejä ja erilaisia väyliä. Ei siinä mitään tosikisoja heitä, mutta tälläiseen karvalakkitouhuun kai ihan riittävä. Ja tosiaan itse oletin, että paikalle vaivautuu ehkä parikymmentä kun ei muissakaan näissä "hevonkuusessa" heitetyissä kisoissa montaa mukana ole ollut.

Juu, ja mainitaan nyt vielä, että olen nuo radat arponut itsekseni, eikä mulla ole minkään vertaa kokemusta, kun koskin kiekkoon ekan kerran 5 kuukautta sitten, olen heittänyt 3 kisaa, ja käynyt yleensäkin heittämässä vain noin kymmenellä radalla. Joten mulle ittelle toikin rata on haastava ja saan pistää parastani. Nimimerkillä paras harkkakierros Kirjurissa +5 (onko se nyt 71?).

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Kisarata oli ainakin mun mieleen, antaisin sille kiitettävää hipelevän numeron. Se oli karvikseen just hyvä.

Ja kiintee on varmaankin aika maksimi mitä tollaseen puistoon voi pistää.

Hyvä meisinki teil siel kpääs! Ootan innol sitä "oikeeta" rataa.

Heit lujempaa!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Kisarata oli karviksen mittakaavaan juuri oivallinen! Arvosanani perustuu lähinnä radalle yleisesti. smile Korjataan nyt, ettei vain tule vääriä käsityksiä: kisassa oli kivaa ja rata oli ihan pätevä tarkoitukseensa!

Vain voitolla on väliä!

Re: Kankaanpään karvalakkikisa

Tapanotelle täältä peukkua. Hienoa että Kankaanpääkin on päässyt tämän jalon lajin piiriin. Olet tehnyt hienoa työtä. Veikkaampa ettei mene enään kauaa kun jokaisessa Satakunnan kunnassa on oma rata. Itseä tuo Kankaanpää rata kiinnostaa, koska appivanhempien mökki on Pomarkussa ja kesällä sieltä on lyhyt matka pelailemaan.