Topic: Viikkokisojen tasoitukset

Osoitteessa:
http://spreadsheets.google.com/pub?key= … utput=html

Puutteet johtuu laiskuudesta tai vastaavasta. Saa kommentoida.

Voidaanko noilla alkaa pelaamaan viikkokisoissa.

Laskettu Tommin vinkin perusteella:
http://mustavaris.com/keskustelu/viewto … 1735#p1735

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Kokeilemisen arvoinen varmasti.

Tarviiko tämä sitten kyseisen tasoituslistan kisan päätteeksi näppien ulottuville, jotta voidaan heti laskea voittaja? Onko listaan laskettu joka kierros arenalta ja porkalta (eli myös koko puistokierroksen viikkokisat)? En jaksa tarkistaa itse... laiska kun olen myös wink

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Onko listaan laskettu joka kierros arenalta ja porkalta (eli myös koko puistokierroksen viikkokisat)?

Viisi edellistä kierrosta molemmilta rataosuuksilta, jos olen jaksanut kaikki viisi löytää (myös koko puistokierroksen viikkokisat).

Last edited by Jussi A (18.08.2009 16:14:45)

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Vaikuttaa ihan kokeilemisen arvoiselta systeemiltä. Jotta homma ei mene pelkästään tasoitukselliseksi peliksi olisiko järkevää ottaa ns. kaksi sisäistä kisaa? Eli tasoituksellinen ja ilman tasoituksia? Näiden perusteella sitten kaksi parasta jakaa potin viikkokisan päätteeksi. Näin ainakin monessa pallogolf kisoissa joissa pelataan pistebogey kisaa.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Eiköhän tässä ole tarkoitus ottaa tasoituskisa nykyisen arvonnan/ctp:n tilalle? Eli jatkossa "raakatuloksen" voittajalle osa pottia ja toinen osa tasoitustuloksen voittajalle...

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Eiköhän tässä ole tarkoitus ottaa tasoituskisa nykyisen arvonnan/ctp:n tilalle? Eli jatkossa "raakatuloksen" voittajalle osa pottia ja toinen osa tasoitustuloksen voittajalle...

Juuri tätä tarkoitin smile
Komiaa päästä tänään testaamaan ko. hommaa.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Eiköhän tässä ole tarkoitus ottaa tasoituskisa nykyisen arvonnan/ctp:n tilalle? Eli jatkossa "raakatuloksen" voittajalle osa pottia ja toinen osa tasoitustuloksen voittajalle...

Tasoituksellisen kisan voittaja saisi olla "päävoittaja" eli voittaisi (suurimman) palkinnon.

Raakatulosvoittajat taistelevat pääpotista joka tapauksessa mestaruuskisoissa:
Nimi, raakatulosvoittoja yhteensä
Mikko, 6 kpl
Matias, 6 kpl
Lauri, 4 kpl
Markus, 4 kpl
Marko, 3 kpl

Marko ja Markus pelaavat harvoin. Laurilla on myös huonoja päiviä, mutta aina kun Mikko tai Matias on paikalla, niin raakatulosvoittoon ei oikein helpolla kukaan muu pääse kiinni sad   Paska homma, kun on paska.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Onko laskettu Alatalojen arvontavoittoja? wink

Oma mielipide: Jussin ehdotus toki hyvä, mutta tasaisen hyvän suorituksen palkitseminen ei mielestäni ole myöskään väärin. Tasoitusvoittoon meikäläisen tasoituksella on lähes mahdotonta päästä, kun omasta keskiarvosta pitäisi nipistää vielä se vähintään 4-6 heittoa. Tietysti voi kokeilla heittää välillä huonommin wink Mutta aina kun taitojen mukaan ratkaistaan voittoja, on kovin yleistä että paremmin suoriutunut korjaa potin. Paskalla on silloinkin paska homma big_smile

Mielipide yleisesti: Hyvä että nämä käydään läpi, jotta saadaan kaikkien ääni kuuluviin!

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

äänestäisin uudestaan jos vois...

eli puolesta/kyllä jos vaan oisin lukenu noi topicit ensin smile

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Tasoitus on hyvä asia.

Kuitenkin katson olevan epäreilua antaa heikommille pelaajille kymmeniä heittoja “eteen”, eli tasoituksiin pitää saada katto. Katon suuruudesta voimme varmasti väitellä vaikka koko loppukauden smile
Mutta mielestäni 6 (+/-3 koko viikkokisassa heitetyistä heitoista) heittoa pitää olla riittävästi tasoitusta pelaajien tasosta huolimatta.
Uudet pelaajat kehittyvät “liian” nopeasti että, joko tasoitusjärjestelmä pysyisi mukana (olettaen että jokainen uudehko pelaaja käy jokaisessa viikkokisassa) tai tasoituksesta tulee jäävi kun pelaaja jättää parit viikkikset väliin. Jollain marginaalilla päästäisiin tilanteeseen, jossa voittaja olisi vähintäänkin yleensä ellei aina paras heittäjä tai joku muu joka oleellisesti parantaa suoritustaan.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Möttönen: Tökkäset helposti mönkiäispesään: http://mustavaris.com/keskustelu/viewtopic.php?id=286

Jos apinoitaisiin helsinkiläisiä, niin:
Tasoitussysteemi seuraava:
- yksi tulos niin se on luonnollisesti tasoitus
- jos 2-3 tulosta niin huonoin pois ja keskiarvo lopuista, tarkoittaa siis käytännössä että jos kaksi niin parempi tulos on suoraan tasoitus
- jos 4-7 tulosta niin kaksi huonointa pois ja ja keskiarvo lopuista
- jos 8 tai enemmän niin kolme huonointa pois ja ja keskiarvo lopuista viidestä

Mutta kuka helkutti  jaksaa naputella noita.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Sepä tässä kävi mielessä jo, että kuka päivittää tuota taulukkoa muutenkin? smile

Eilen Valtteri vei tuloksella 54 (12 alle par) ja Matti oli kakkosena 58:lla. Seuraavan lukema huitelikin jo muistaakseni 64:ssa...

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Sepä tässä kävi mielessä jo, että kuka päivittää tuota taulukkoa muutenkin? smile

No sinä, viikkokisamanageri.

Tulokset pitää muutenkin muuttaa muotoon, jossa kierrokset/pelipäivät ovat sarakkeissa ja pelaajat riveillä. Mitään tietokantaa ei ainakaan vielä tällä viikolla jaksa laittaa pystyyn.

Vai mitä porkkanaa pitäisi tarjota jäsenille, notta jokainen tai scoren palauttaja palauttaa tulokset sähköiseen muotoon. Kentällä onnistuu kyllä tsekata kuka vie voiton.

Last edited by Jussi A (20.08.2009 13:44:35)

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Eikö kannattaisi vaikka parin viikon ajan kokeilla ja katsoa miten tasoitushomma toimii ja sitten vasta antaa kritiikkiä. Jos vielä tasoitusluvut pysyvät ajan tasalla...

Tässä lajissa ehjän kierroksen pelaaminen tuntuu olevan niin vaikeaa että tuskin palkinnotkaan menevät aina samoille. roll

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Päivitin uusimmat tasoitukset Jussin viestissä olevaan tiedostoon. Uusin lisäys jokaiselta merkitty boldilla, joten seuraaminen & uusien kierrosten lisääminen pitäisi olla hieman helpompaa! (hox myös muut päivittäjät)

Jussi, veikkaan että porkkanan pitäisi olla niin iso, ettei seuralla ole vielä rahkeita tuota toteuttaa.

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Jussi, veikkaan että porkkanan pitäisi olla niin iso, ettei seuralla ole vielä rahkeita tuota toteuttaa.

Aattelin lähinnä, että joka ei tuloksiansa merkitse, niin tasoitus menee huonommaksi smile

Oikeasti (kaikille tiedoksi, jotka eivät ole tuloksia naputelleet), että siinä on hommaa hieman liikaa yhden henkilön tehtäväksi, varsinkin jos osallistujamäärät kasvaa. Tai sitten naputellaan vain ja ainoastaan tulokset.

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Jussi A wrote:

Oikeasti (kaikille tiedoksi, jotka eivät ole tuloksia naputelleet), että siinä on hommaa hieman liikaa yhden henkilön tehtäväksi, varsinkin jos osallistujamäärät kasvaa. Tai sitten naputellaan vain ja ainoastaan tulokset.

Onhan tossa hommaa ihan riittävästi, varsinkin kun 2x vko niitä tulee. Tämä vuosi nyt varmastikin jatketaan samaa rataa väyläkohtaisilla tuloksilla, mutta jatkossa saattaisi nuo kierrostulokset riittää. Noista väyläkohtaisista tuloksista saamme kyllä kullan arvoista tietoa radasta ja tulevaisuuteen muutoksille pohjaa.

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Päivitetty keskiviikon kisaa varten: olkaa hyvät!

ps. tasoituksen voitti Jenny tuloksella 57

pps. Matti ja Sami yrittää laskea tuloksensa oikein ensi kerralla...

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Jumalaut matti!!!Mä lasken ens kerralla PRKL.

Paska heittäjä pystyy mihin vaan!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Mikäli en väärin muista niin kysyin että haluutko laskea itse? vastasit et eikai mun tarvi... oma häpee smile

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Seuraavasta erheestä napsahtaa +2 heittoa wink Tällä kertaa olin armollinen...

Vain voitolla on väliä!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Tällä kertaa olin armollinen...

Oho oho, Mikko heltyy smile

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Möttönen wrote:

Mikäli en väärin muista niin kysyin että haluutko laskea itse? vastasit et eikai mun tarvi... oma häpee smile


Olis vissii tarvinnu:)

Paska heittäjä pystyy mihin vaan!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

MikeJones wrote:

Seuraavasta erheestä napsahtaa +2 heittoa wink Tällä kertaa olin armollinen...

+2 näihin suorituksiin!!Voin kertoo että aivan sama:D

Paska heittäjä pystyy mihin vaan!

Re: Viikkokisojen tasoitukset

Miten niin armollinen tasotusha siinä vaa paranee wink
Mutmut jos oot kerran nähny jo vaivaa ni missä ne scoret oikee viipyy?